הקבינט לצה"ל: "המשך לפעול". דיווח פלסטיני: הושגה הפסקת אש

הקבינט מדיני ביטחוני לצה"ל להמשיך לפעול ברצועת עזה. נתניהו לנשיא צרפת: "ישראל מקיימת את זכותה להגן על עצמה". בערוצים המזוהים חמאס נטען כי הושגה הפסקת אש

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/11/18 16:56 ה בכסלו התשעט

הקבינט לצה"ל: "המשך לפעול". דיווח פלסטיני: הושגה הפסקת אש
ליברמן, נתניהו ואיזנקוט, צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

בתום שמונה שעות דיון, הורה הערב (שלישי) הקבינט המדיני-ביטחוני לצה"ל להמשיך את תקיפותיו ברצועת עזה נגד חמאס ויתר ארגוני הטרור באזור. לצד זה, נכתב בכמה אתרים פלסטינים כי הושגה הפסקת אש בין הפלגים השונים לישראל.

בערוץ אלג'זירה דיווחו כי הפסקת האש נכנסה לתוקף באופן מיידי ואילו בחמ"ל המשותף של פלגי ההתנגדות נאמר כי בסיוע בתיווך המצרי הושג שקט באזור וכי הם מיוחבים לו בתנאי שישראל תשמור עליו גם כן. הודעה ברוח דומה הוציא הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני

"הקבינט המדיני-ביטחוני דן באירועים בדרום", נאמר בהודעת לשכת ראש הממשלה, "שמע סקירות מצה"ל וגורמי הביטחון על התקיפות והפעולות הנרחבות נגד גורמי הטרור בעזה. הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך בפעולות ככל שיידרש".

אחד המבנים שצה"ל הפציץ ברצועה

אחד המבנים שצה"ל הפציץ ברצועהצילום: דובר צה"ל

ישיבת ראש הממשלה ושרי הקבינט החלה כבר בשעות הבוקר, על רקע מתקפת חמאס על ישראל שהחלה אתמול בשעות אחר הצהריים, במהלכן שיגרו מחבלי חמאס ושאר הארגונים יותר מ-400 רקטות ליישובי הדרום.

בתגובה לירי, שממנו נהרג אדם אחד, ונפצעו עוד עשרות, תקף חיל האוויר עשרות יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. עד כה, לפי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני, נהרגו 7 בני אדם ו-26 נפצעו. מטעם לשכתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הניה נמסר כי "אם הכיבוש יפסיק את התקפותיו, ניתן יהיה לשוב להבנות הפסקת האש".

בתוך כך, שוחח נתניהו עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הודה לו על האירוח בפריז והתנצל על עזיבתו המוקדמת, עקב ההסלמה הביטחונית בדרום. בנוסף הוא אמר למקבילו הצרפתי כי "ישראל מקיימת את זכותה להגן על עצמה מול גורמי טרור הפועלים לפגוע באזרחי ישראל", וכי "על הקהילה הבינלאומית להמשיך במאמציה נגד התוקפנות האיראנית".