ההורים תבעו את הקומונרית של בני עקיבא והסניף נסגר

בעקבות סכסוך מתמשך בעניין הכניסה להדרכה בסניף בני עקיבא, שני זוגות הורים מהמושב חמד תובעים את הקומונרית בבית המשפט. בתגובה, תנועת הנוער סגרה את הסניף

גילעד גולדברג גילעד גולדברג, חדשות כיפה 02/09/24 10:23 כט באב התשפד

ההורים תבעו את הקומונרית של בני עקיבא והסניף נסגר
בני עקיבא, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

בהלת הכניסה להדרכה הפכה לסערה משפטית: שני זוגות הורים מהמושב חמד שבמרכז הארץ החליטו להגיש תביעה נגד הקומונרית של סניף בני עקיבא המקומי בעקבות החלטותיה בעניין כניסה להדרכה של חניכי שבט רעים. המקרה הזה מצטרף לעוד שורה של אירועים סביב הנושא בסניף, שפועל כבר שנים רבות במושב. כלל האירועים, ובעיקרם הגשת התביעה נגד אותה צעירה, הובילו את תנועת בני עקיבא לסגירת הסניף ולהפסקת הפעילות עד להודעה חדשה.

תמונת ארכיון

חניכים בתנועת בני עקיבא, למצולמים אין קשר לידיעה | צילום: בני עקיבא

על מכתב שנמסר להורי חניכי הסניף חתומים רכזת האזור - אשרית מואטי, רכז מחוז דן - יאיר בן פורת, סמנכ"לית משאבי אנוש - נועם הכהן אוריה וועד מקומי מושב חמד. במכתב נאמר כי "לאחר מכתב נוסף שקיבלנו מעו"ד הממוען באופן אישי לקומונרית, מכתב הנוגע לשיבוץ של אחד החניכים משבט 'רעים', אנו מודיעים על סגירת הסניף עד להודעה חדשה! מאחר ומדובר בהתנהלות קיצונית ופוגענית אשר משקפת לצערנו הלך רוח אותו סופגת הקומונרית לעיתים תכופות מדי מחברי קהילה שונים, הקומונרית הנוכחית לא תישאר כקומונרית בסניף זה ותנועת בני עקיבא לא תשלח קומונרית אחרת במקומה עד שיוחלט האם בחורה צעירה שמגיעה בהתנדבות כדי לחנך ולהוביל עשייה משמעותית עם הילדים והנוער תקבל את המעטפת הראויה ולא תהיה חשופה לפגיעות מסוג זה".

התנועה תפעל גם בשדה המשפטי

מתנועת בני עקיבא נאמר לנו כי היא "רואה בחומרה את יחסם של מספר מאנשי קהילת חמד לקומונרית הסניף. בצעד תמוה ופוגעני החליטו זוג הורים בסניף לתבוע באופן אישי את הקומונרית שפעלה בשנה האחרונה ימים כלילות כדי לחנך על-פי ערכי התנועה את ילדי הקהילה. זו מתווספת לתביעה קודמת על-ידי זוג הורים אחר שתבע אף הוא את הקומונרית לפני מספר חודשים. זאת בעקבות החלטה מקצועית שקיבלה הקומונרית כחלק מתכנית השיבוצים התנועתית לחברי שבט 'רעים' כפי שהתרחש בחודשים האחרונים בכל סניפי התנועה בארץ. ההחלטה התקבלה לאחר תהליך מקצועי, שקוף ומסודר וכשנלקחו בחשבון מגוון רחב של שיקולים בעת קבלת ההחלטה. התביעה שנועדה להלך אימים על הקומונרית אף הביאה, לצערנו, להחלטתה שלא להמשיך לשנת שירות שניה בסניף".

יגאל קליין, מזכ"ל בני עקיבא

יגאל קליין, מזכ"ל בני עקיבא, מעניקים גיבוי מלא לקומונרית | צילום: מתניה אופיר

עוד הוסיפו כי: "התביעות נגד הקומונרית הן חציית קו אדום שהתנועה אינה מוכנה לעבור עליו לסדר היום. התנועה תעמוד מאחורי עובדיה ומתנדביה ותעניק גיבוי מלא לקומונריות התנועה על כל קבלת החלטה שיקבלו באופן מקצועי במהלך תפקידן. בעקבות התביעה החליטה התנועה לעצור באופן מיידי את הפעילות בסניף והחליטה כי לא תשבץ למקום קומונרית חדשה. כעת, התנועה תפעל מול חברי הקהילה על מנת לבחון אם זו תוכל להעניק לקומונרית מעטפת מלאה על מנת שתוכל לקיים פעילות באופן ראוי ומלא. ההחלטה התקבלה בשיתוף וועד היישוב המקומי. במקביל, התנועה תפעל גם בשדה המשפטי על מנת שלא תהיה פגיעה כלשהי בקומונרית המסורה של הסניף".