סערת הר הבית עשרות רבנים מהציונות הדתית תוקפים את עמיחי אליהו: "הר הבית אינו מקום לסיורים וטיולים"

השר החליט, בניגוד לעמדת סבו זצ"ל, לממן מכיס המדינה סיורים בהר הבית. ההחלטה עוררה שערורייה בקרב רבני המגזר שטענו כי אסור להחיל ריבונות על הר הבית בצורה כזו: "הכניסה כרוכה בחששות של איסורי כרת חמורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/24 09:11 כד באב התשפד | עודכן בתאריך 28/08/24 11:06

עשרות רבנים מהציונות הדתית תוקפים את עמיחי אליהו: "הר הבית אינו מקום לסיורים וטיולים"
עמיחי אליהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

שר המורשת עמיחי אליהו החליט כי משרדו יממן סיורים בהר הבית, והצליח לעורר סערה בתוך הציבור הדתי לאומי, שכן סבו הרב מרדכי אליהו בעצמו התנגד לעלייה להר. לאחר שפורסמה ההחלטה החריגה, עשרות רבנים מהציונות הדתית פנו במכתב לשר וביקשו ממנו להישמע להלכה ולבטלה.

עשרות רבנים חתומים על המכתב

"הזדעזענו לשמוע", כתבו הרבנים, ביניהם נמנים הרב אבינר, ראש ישיבת הכותל הרב ברוך וידר, הרב צבי קוסטינר ראש ישיבת מצפה רמון, רב העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצל וראש ישיבת שבי חברון הרב חננאל אתרוג. הם הסבירו כי "כניסה אליו אפילו לצורך תפילה נאסרה באופן מוחלט על ידי הרבנות הראשית לדורותיה ועל ידי רוב גדולי ישראל בדורות האחרונים, קל וחומר לצורך סיור וטיול".

בניגוד לשאר הארץ, הר הבית אינו מקום של התיישבות, וודאי שאינו מקום לטיולים

"הכניסה כרוכה בחששות של איסורי כרת חמורים" הזהירו הרבנים. במכתב ציטטו את דברי סבו של השר אליהו שחתום כאמור על איסור העלייה להר הבית, והוסיפו: "לב מי לא נחמץ בראותו את אויבינו משתוללים בפראות בהר הבית, אך העליות לא משנות במאומה את המציאות הזו. בניגוד לשאר חבלי ארצנו הקדושה, הר הבית אינו מקום של התיישבות ומגורים, וודאי שאינו מקום לסיורים וטיולים. חיזוק הריבונות בהר הבית לא ייעשה על ידי סיורים מודרכים והפגנות נוכחות. סמוכים ובטוחים אנו שתלך בדרכי סבך הגדול הרב מרדכי אליהו ותבטל את תוכניות משרדך להפעיל סיורים בהר הבית".

הרב מרדכי אליהו זצ"ל

הרב מרדכי אליהו זצ"ל, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר