כמה?! חניכי תנועת הנוער צעדו מרחק עצום ברצף - בשביל מטרה אחת

חניכי תנועת עזרא סיימו מסע רגלי מפרך בן ארבעה וחצי ימים, בו הלכו מרחק עצום של 45 קילומטרים. "השותפות גורל של נוער והאחריות שהם לוקחים על האמונה שיהיה פה טוב יותר זאת תחושה עילאית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/24 22:46 יח באב התשפד

כמה?! חניכי תנועת הנוער צעדו מרחק עצום ברצף - בשביל מטרה אחת
מסע, אילוסטרציה |, צילום: דובר צה"ל

מאות חניכי ומדריכי תנועת עזרא סיימו הבוקר (יום ה') מסע רגלי בן ארבעה וחצי ימים בתפילה מרגשת ברחבת הכותל המערבי בירושלים. המסע, שנמשך 45 קילומטרים, הגיע לשיאו בטקס מיוחד בהשתתפות הורים וחניכים

רחבת הכותל הייתה גדושה במתפללים כבר בשעה שבע בבוקר, כאשר חניכי עזרא בלטו בחולצותיהם המאובקות, מסמלות את המסע המפרך שעברו. למרות העייפות, החניכים השתתפו בהתלהבות בתפילה ובטקס הסיום. רב התנועה, הרב שרקי, נשא דברים מרגשים בפני החניכים, ולאחר מכן התקיימה תפילה משותפת להשבת החטופים ולשלום חיילי צה"ל. קריאות ה"אמן" של החניכים הדהדו ברחבה כולה.

תמונה מהאירוע

תמונה מהאירוע צילום: תנועת עזרא

חניכים נפגשו עם משפחות חללי המלחמה

יום לפני הגעתם לירושלים, התקיים אירוע משמעותי נוסף במסגרת המסע. החניכים נפגשו עם משפחות חללי מלחמת חרבות ברזל, במפגש מרגש ומעצים. כל עדה של חניכים נפגשה עם משפחה של אחד הנופלים, ביניהם משפחות איתן, הרשקוביץ, גדליה, פרץ ולאון.

במהלך המפגשים, שמעו החניכים סיפורים אישיים על הנופלים, על ערכיהם ומידותיהם, ועל הדרכים המיוחדות שבהן בחר כל אחד מהם להוסיף אור וטוב בעם ישראל. המפגשים היו משמעותיים ומרגשים עבור החניכים והמשפחות כאחד, ותרמו להעמקת הקשר בין הדור הצעיר לבין מורשת הגבורה והמסירות של הנופלים.

הרב שרקי עם פעיל בתנועה

הרב שרקי עם פעיל בתנועה צילום: תנועת עזרא

"תמשיכו להיות דור שלא מפחד"

לירן גרוס, מזכ"ל תנועת עזרא, אמר: "אנו גאים בחניכינו שמשלבים מסע פיזי מאתגר עם העמקה ערכית ורוחנית. המפגש עם משפחות הנופלים והסיום המרגש בכותל מדגישים את מחויבותם לערכי העם והמדינה. זוהי הדרך שלנו לחנך את הדור הבא להיות מעורב, אכפתי ופעיל בחברה הישראלית". רכז המחנה, בדבריו האחרונים לחניכים לפני פיזורם לאוטובוסים, קרא: "תמשיכו להיות דור שלא מפחד. דור דורש".

קרן ליפשיץ זיתון ממשרד החינוך, שנכחה באירוע הסיום בכותל: "יש משהו בקולות חניכים שמבקשים ודורשים. השותפות גורל של נוער והאחריות שהם לוקחים על האמונה שיהיה פה טוב יותר זאת תחושה עילאית, קדושה."

לירן גרוס, מזכ"ל תנועת עזרא: "תנועת עזרא ממשיכה לחנך את חניכיה לערכים של אהבת הארץ, מעורבות חברתית ואחריות לאומית. המסע הרגלי והמפגשים עם המשפחות השכולות הם חלק ממכלול הפעילויות החינוכיות של התנועה, המכוונות לטפח דור של מנהיגים צעירים המחויבים לעתיד המדינה ולערכיה".