הרב מדן נזכר בפציעת בנו: "עד אותו הרגע לא ידעתי כמה אני אוהב אותו"

הרב מדן חזר לרגע בו נפצע בנו אנושות בקרבות בעזה: "עד אותו הרגע לא ידעתי כמה אני אוהב את אלישע וכמה אני אוהב את הקב"ה". אלישע מדן: "הייתי עושה זאת שוב גם אם הייתי יודע את התוצאה. אני מקבל את הדין" את הדברים אמר בכנס הקיץ של צהר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 18:00 ג באב התשפד

הרב מדן נזכר בפציעת בנו: "עד אותו הרגע לא ידעתי כמה אני אוהב אותו"
הרב מדן, חברותא עם רות קלדרון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב יעקב מדן, נזכר ברגעים הקשים סביב פציעתו האנושה של בנו בקרבות בעזה. בכנס הקיץ השנתי של ארגון רבני צהר, שנערך בגני התערוכה - אקספו תל אביב, אמר הרב מדן: "היו רגעים קשים, סיכוייו לחיות היו 1 ל-100, אבל נשמתי לרווחה כשנודע לי שהוא בחיים. עד אותו הרגע לא ידעתי כמה אני אוהב את ה'. מאז האירוע לא ידעתי כמה אני אוהב את בני ומעריך אותו".

אלישע מדן: "התחושה העיקרית היא שנולדתי מחדש"

בנו של הרב, אלישע, התייחס גם הוא לשינוי שעברו השניים בעקבות המקרה: "התחושה העיקרית היא שנולדתי מחדש. כשהתעוררתי כאב לי מאוד, אבל גם התעוררתי שאני חי ושמח על זה מאוד. החיים הם מתוקים וחזקים מהכל. תנועה בנפש שלי היא הכרת הטוב על כל מה שישי לי".

אלישע התייחס לשאלות האמוניות שעלו בעקבות פציעתו: "הייתי עושה זאת שוב גם אם הייתי יודע את התוצאה. אני מקבל את הדין. האמונה לא מתערערת לי באירוע הזה. יש רגעים קשים ונמוכים וחיפשתי כוחות, אבל ערעור באמונה לא היה לשנייה".

הרב מדן בכנס

הרב מדן בכנס צילום: דוברות צהר

"הצוות הרפואי הציל אותו כי לא הקשיב לחוק הזה"

הרב מדן הוסיף: "אני חושב שאני צריך להתוודות על החטא העיקרי שעליו אלישע סובל, החטא הוא ההחלטה להיות סייר הקדמי של האגודה כולה. תשאלו אותי אם חזרנו בתשובה על החטא הזה, התשובה היא לא. מי שמתנדב להיות ראשון זה גמולו. יש לי עוד שלושה בנים כולם בחזית, כולם חזרו בשלום, כי הקב"ה עזר ואתם לא שואלים אותי באיזו זכות הוא החזיר אותם? כמה אנשים זכו לחיות ואנחנו לא מערערים על זה".

על הפער בין הסולידריות של הלוחמים לבין העם בעורף השיב הרב מדן: "יש כלל בצה"ל. אם יש פיצוץ אחרי הדקות חובה לחכות כי יש עוד פיצוץ אחד כדי לפגוע בכוח החילוץ, הוראות אלה נכתבו בדם. אבל הצוות הרפואי שהציל את אלישע לא הקשיבו לחוק הזה, אילו הם לא היו שם אלישע לא היה חי היום. הם הצילו אותו כי לא הקשיבו לחוק הזה. הם הצליחו במשימה. אני מאמין על אף הקרע, אני יודע שהדור של אלישע יעשה שינוי משמעותי. הדור החדש יוציא אותנו מהשסע".

כנס צהר

כנס צהר צילום: דוברות צהר

כאמור, הדברים נאמרו בכנס הקיץ השנתי של ארגון רבני צהר. נושא הכנס 'לשם שמים וארץ', מאגד בתוכו הן לימוד תורה והן עיסוק בסוגיות חברתיות, מלחמתיות וערכיות בדרכה של צהר וברוח התקופה. בכנס, אליו נרשמו מספר שיא של כ-3000 רוכשי כרטיסים, נערכו עשרות שיעורים, שיחות והרצאות של רבנים ומרצים מובילים. אחת השיחות הייתה של ראש ישיבת ההסדר הר עציון באלון שבות הרב יעקב מדן, יחד בנו לוחם המילואים שנפצע אנושות בלחימה בעזה אלישע מדן ועם עיתונאי מקור ראשון אלישיב רייכנר.