ההחלטה של המוסד הציוני דתי שעושה כבוד לסבא של נשיא המדינה

בטקס חגיגי בבית הנשיא הוצגה מקראת הלימוד "מלכות שבחסד" הכוללת תכנים המבוססים על כתבי הרב יצחק (אייזיק) והרבנית שרה הרצוג - דמויות החמ"ד לשנת הלימודים תשפ"ה. הנשיא בירך: "הטמיע בבית את הגאונות בתורה ובמדע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/24 21:32 יב בתמוז התשפד

ההחלטה של המוסד הציוני דתי שעושה כבוד לסבא של נשיא המדינה
הנשיא הרצוג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההחלטה של החמ"ד: הרב והרבנית הרצוג הם דמויות החמ"ד לשנת הלימודים תשפ"ה. בטקס חגיגי שנערך היום (ה') בבית הנשיא, הציגה עמותת "יסודות" את מקראת הלימוד "מלכות שבחסד" הכוללת תכנים המבוססים על כתבי הרב יצחק (אייזיק) והרבנית שרה הרצוג, בעריכתו וליקוטו של הרב יובל אהלי. הנשיא יצחק הרצוג, נכדם של הרב והרבנית הרצוג, התרגש לקבל את המקראה עם ציטוטים וזיכרונות מדברי סבו וסבתו.

"תהליכים אלו השפיעו רבות על תפיסת עולמם"

"לנגד עיניהם ראו הרב והרבנית הרצוג את שיבת עם ישראל לארצו, את הקמת מדינת ישראל ואת בניין הריבונות השלישית של העם היהודי. תהליכים אלו השפיעו רבות על תפיסת עולמם, על ביתם ועל דבריהם והם באו לידי ביטוי בכל תחומי החיים כפי שניתן להתרשם במקראה אותה הוצאתם" אמר הנשיא הרצוג.

"היה זה הרב גורן שהספיד את שניהם"

עוד הוסיף הנשיא: "החברה הדתית ומדינת ישראל בכלל יכולים לשאוב עוצמה וחוכמה מדמותו של הרב הרצוג ומדמותה של הרבנית. היה זה הרב גורן שהספיד את שניהם בקובעו כי 'הרב הרצוג הטמיע בבית את הגאונות בתורה ובמדע, והרבנית את חוכמת ההנהגה ואת יפי החיים והאצילות במידות האדם' ואלו בדיוק התחומים בהם מורשתם חשובה כל כך: בהמשך העמקה ולימוד בתורה ובכל שבילי המדע, בהנהגה, במוסר ובמידות. הפרט והכלל, רשות היחיד ורשות הרבים, יהדות וריבונות, תורה ומדע, ספרא וגם סייפא".

"זוהי צוואתו של סבי לכל אחד ואחת מאיתנו"

לסיום חתם הרצוג: "זוהי צוואתו של סבי לכל אחד ואחת מאיתנו וזהו האתגר של כולנו – להצליח לחיות יחד במדינה יהודית ודמוקרטית לאור חזונם של נביאי ישראל. כולי תקווה כי יתקיימו בנו מילות התפילה לשלום המדינה אותה חיבר סבי הרב הרצוג יחד עם הרב עוזיאל: "חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קָדְשֵׁנוּ, וְהַנְחִילֵם אֱלֹהֵינוּ יְשׁוּעָה וַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם, וְנָתַתָּ שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וְשִׂמְחַת עוֹלָם לְיוֹשְׁבֶיהָ".