היסטוריה: דגל ישראל יונף באבו-דאבי

איחוד האמירויות החליטה לאפשר לספורטאים ישראליים להשתתף בתחרויות ספורט על אדמתה - עם דגלי ישראל. בעקבות כך בוטל עונש ההשעיה שהוטל עליה על ידי איגוד הג'ודו העולמי

חדשות כיפה יהונתן קליין 03/09/18 16:41 כג באלול התשעח

היסטוריה: דגל ישראל יונף באבו-דאבי
אבו דאבי. בירת איחוד האמירויות, צילום: shutterstock

היסטוריה בחצי האי ערב: דגל ישראל יונף באבו דאבי, במסגרת תחרות ה'גראנד סלאם' בג'ודו, המתקיימת בנסיכות מדי שנה. זאת לאחר שבאיחוד האמירויות החליטו לאפשר לספורטאים ישראליים להשתתף בתחרות עם סמלי המדינה, כפי שמקובל בכל תחרות בעולם. כך פורסם באתר YNET.

בעקבות כך הודיע היום (ב') כי החליט לבטל את ההשעיה של איחוד האמירויות מן התחרויות, השעיה שהוטלה עליה בעקבות העובדה שלא איפשרה לספורטאים ישראלים להופיע עם סמלי המדינה. כזכור, בשנה שעברה זכה הג'ודוקא הישראלי טל פליקר במדליית זהב בתחרות באבו-דאבי, אך נאלץ לשיר את 'התקווה' לבדו על הפודיום, כשברקע הושמע המנון איגוד הג'ודו הבינלאומי.

ביולי האחרון הודיע נשיא איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר, כי התחרויות המתקיימות בתוניסיה ובאבו דאבי מבוטלות, בגלל אפליה בספורט. בהודעה שפורסמה אז נאמר: "על פי ניסיונות משנים קודמות וניסיון לנקוט עמדה תקיפה וקונסטרוקטיבית במאבק נגד אפליה בספורט, הודיע איגוד הג'ודו העולמי כי ישעה את קיום התחרויות באבו דאבי ובתוניסיה". האיגוד פרסם אז כי ההחלטה תבוטל בכפוף להצגת מכתב מממשלות תוניסיה ואיחוד האמירויות, שיאשר את הצגת סמלי כל מדינה המשתתפת בתחרות. 

 

אלוף אירופה בג

אלוף אירופה בג'ודו, אורי ששון. בקרוב באבו-דאבי?צילום: Roy Alima/Flash90

 

היום פרסם איגוד הג'ודו העולמי כי איחוד האמירויות נכנעה ללחצים שהופעלו עליה ותאפשר, כאמור, הצגת סמלים ישראליים בעת התחרות. בהודעת האיגוד נאמר: "ההחלטה ההיסטורית תאפשר לכל האומות, כולל ישראל, להציג את הסמלים וההמנון הלאומיים שלהן. האיגוד העולמי מצדיע למאמצים של איחוד האמירויות על הצעד הגדול קדימה בקידום היחסים לשלום בין כל מדינות העולם". כעת מופעלים לחצים כבדים על תוניסיה לנקוט בצעד דומה ולפרסם הודעה דומה.

יו"ר איגוד הג׳ודו הישראלי, משה פונטי, בירך על ההחלטה ואמר: "מריוס ויזר הוכיח כי הוא ידיד אמת של איגוד הג׳ודו הישראלי ולא חושש לנקוט צעדים מרחיקי לכת לטובת הספורט כולו. מגיעה גם תודה לאיחוד האמירויות, שהראו שאפשר לעשות צעדים אמיצים והוכיחו כי הספורט יכול לקרב בין אנשים".