"האם תסכים לריצה משותפת הליכוד-כחלון?": ההודעות העלומות שקיבלו חברי ליכוד

על רקע ההערכות כי יו"ר כולנו יחבור לנתניהו, ל'כיפה' הגיעו הודעות, שנשלחו לחברי מפלגת השלטון, שנועדו לבחון את היתכנות המהלך, "האם תתמוך בחזרתו של כחלון הביתה לליכוד?" בשתי המפלגות הכחישו כל קשר לדברים

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/01/19 14:17 כו בטבת התשעט

"האם תסכים לריצה משותפת הליכוד-כחלון?": ההודעות העלומות שקיבלו חברי ליכוד
מי מגשש בנוגע לחיבור ביניהם, נתניהו וכחלון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

האם נתניהו וכחלון ירוצו תחת מפלגה אחת במערכת הבחירות הקרובה? שאלה זו עומדת בחלל האוויר כבר זמן מה, ובשבוע האחרון קיבלו חברי ליכוד מספר הודעות שבחנו את יחסם לחיבור אפשרי בין הליכוד לכולנו. כך עלה ממידע שהגיע ל'כיפה'.

"בהנחה שראש הממשלה בנימין נתניהו ירצה בכך", נכתב בהודעה שנשלחה למספר חברי ליכוד, "האם תתמוך בחזרתו של משה כחלון הביתה לליכוד, לתפקיד ממלא מקום רה"מ?".

אחת ההודעות שקיבלו חברי הליכוד

אחת ההודעות שקיבלו חברי הליכודצילום: צילום מסך

בהודעה נוספת נשאלה השאלה, "האם למען ניצחון הליכוד בבחירות, תסכים לריצה משותפת הליכוד - כחלון, במסגרתה ישוריינו 4 מקומות לכחלון עד לסוף העשירייה השנייה?". חברי הליכוד ציינו כי הם לא יודעים מי עומד מאחורי הדברים.

נושא החיבור בין שתי המפלגות עמד לאחרונה לא פעם על סדר היום, אך בשני המקומות לא התבטאו באופן רשמי על אפשרות זו. עם זאת הקשר שבין המפלגות בהחלט קיים. יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, היה עד לבחירות הקודמות חבר ליכוד שאף כיהן במסגרת המפלגה כח"כ ושר. בתחילת השבוע עזב השר יואב גלנט את מפלגתו של כחלון ועבר רשמית לליכוד ואף מונה על ידי נתניהו לתפקיד שר הקליטה.

הודעה נוספת שבדקה חיבור אפשרי בין נתניהו לכחלון

הודעה נוספת שבדקה חיבור אפשרי בין נתניהו לכחלוןצילום: צילום מסך

שר הכלכלה, אלי כהן מכולנו, נשאל הבוקר בנושא בראיון ב'גלי ישראל', בו הצהיר כי מפלגתו תרוץ באופן עצמאי בבחירות הקרובות.

לפניית 'כיפה' טענו בליכוד כי ההודעות המדוברות לא נשלחו מטעמם, וגם במפלגתו של כחלון אמרו כי "אין קשר בין מפלגת כולנו, לרבות העומד בראשה, לבין הודעות אלה".