האלוף רוקון מגבה את הקצינה אבל מחזק את התושבים

האלוף רוקון שביצהר ישנם פורעי חוק בודדים בלבד וזאת לאחר שקצינה בכירה במנהל האזרחי תקפה את כלל תושבי היישוב: "לא נאפשר לכמה פורעי חוק בודדים לפגוע במציאות האזרחית והביטחונית באזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/18 13:42 כ בכסלו התשעט

האלוף רוקון מגבה את הקצינה אבל מחזק את התושבים
יעצרו פיתוח תשתיות ביישוב? יצהר, צילום: מדף הפייסבוק של יצהר

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, מבהיר כי נייר העמדה בנוגע למציאות המורכבת באזור יצהר נכתב על ידי קצינה מקצועית ומצטיינת, אשר עשתה את עבודתה נאמנה וביקשה לשפוך אור על מצב שמסכן את המשך היציבות הביטחונית באזור ואת היכולת להמשיך ולסייע לפיתוחו.

במסמך פנימי של היחידה הצבאית טענה הקצינה כי בצה"ל מתעלמים מפגיעת התושבים בכוחות הביטחון "לא יתכן שגורמי צהל הבכירים ביותר מבקשים להסדיר ולסייע (ליישוב) תוך התעלמות בוטה ממעשי תושבי המאחזים שכוללים פגיעה בכוחות הביטחון". במכתב הקצינה הובהר כי בעקבות מעשי התושבים על המנהל האזרחי למנוע פיתוח תשתיות ליישוב. 

בנייר העמדה הדגיש האלוף: "מזה חודשים ארוכים שבהם קומץ של פורעי חוק פוגעים פעם אחר פעם במרקם החיים באזור יצהר, לרבות גילויי אלימות נגד לוחמי צה"ל ואנשי מערכת הביטחון. היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מגנה בתוקף פעולות מסוג זה ורואה זאת בחומרה. אנו לא נאפשר לכמה פורעי חוק בודדים לפגוע במציאות האזרחית והביטחונית באזור יהודה ושומרון ובקעת הירדן", האלוף גיבה את הקצינה, "מדובר בקצינה אשר עושה רבות עבור פיתוח וקידום ההתיישבות באזור השומרון וביצהר"

אנו מצפים מראשי ההתיישבות לסייע בידינו ולהמשיך בשיתוף הפעולה נגד פגיעה בחוק ובגילויי אלימות, זאת על מנת לשמר את היציבות הביטחונית ולמקד את המאמצים בקידום ובפיתוח האזור.  

אנשי המנהל האזרחי פועלים וימשיכו לפעול בהתאם לחוק ובמסגרת אחריותם לפיתוח ולשיפור איכות החיים בהתיישבות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, לרבות ביישוב יצהר.