"האירוע האנטישמי החמור בתולדות ארה"ב"

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, המריא לפיטסבורג כדי לתמוך בקהילה היהודית שחוותה טבח בבית הכנסת בעיר, "מדינת ישראל מתייצבת מאחורי הקהילה היהודית. כל ישראל ערבים זה לזה". סגן השר אורן: "שלא יסתפק בניחומים אלא יכיר בזרמים הליברליים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/10/18 07:07 יט בחשון התשעט

"האירוע האנטישמי החמור בתולדות ארה"ב"
שר החינוך והתפוצות בנט, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט המריא הלילה (ראשון) לארה"ב כדי לשהות במחיצת אנשי קהילת 'עץ החיים' בפיטסבורג, לאחר הטבח הנורא שאירע במהלך תפילת שחרית בבית הכנסת בו נרצחו 11 מתפללים.

"מדינת ישראל מתייצבת מאחורי הקהילה היהודית האמריקאית שחוותה את האירוע האנטישמי החמור בתולדות ארה"ב. כל ישראל ערבים זה לזה", אמר השר לפני עלייתו למטוס.

מוקדם יותר שוחח בנט בטלפון עם ראש עיריית פיטסבורג, ביל פדוטו, אשר עדכן את השר על המצב בשטח והודה לו על תמיכתו. "אני רוצה להביע את תנחומיי הכנים, בשם כל מדינת ישראל, על המתקפה הנוראית שהתרחשה היום. אני בדרכי לפיטסבורג כדי לחזק את הקהילה היהודית, את אנשי פיטסבורג ואת ההנהגה המקומית".


(תקשורת שר החינוך)

סגן השר מייקל אורן מכולנו קרא לשר בנט לנצל את הרצח וליישם צעדים מעשיים ביחסים עם יהודי התפוצות. "היהודים הליברליים היו מספיק יהודים כדי להירצח כיהודים אך הזרם שלהם אינו מספיק יהודי לזכות בהכרה על ידי המדינה היהודית", הוא אמר.

לדבריו, "הפיגוע יחליש עוד יותר קהילות שממילא נלחמות בהתבוללות. על ישראל לחזק מיידית את הקהילות באמצעות הידוק הקשר עימן. אני קורא לשר בנט לא רק להסתפק בתנחומים שם, אלא להכיר בזרמים היהודים הליברליים בארה"ב ובכך לאחד את העם בשעה קשה זו".

במהלך תפילת שחרית, בבית הכנסת של הקהילה היהודית 'עץ החיים' בפיטסבורג שפנסילבניה, נכנס אדם למקום והחל לירות לכל עבר. בעקבות הרצח האנטישמי, שכמוהו לא זכור בארה"ב נגד יהודים, נרצחו 11 מתפללים ועוד מספר נפצעוץ

בימים אלה מסיירות בישראל כ-20 נשים מהקהילה היהודית בפיטסבורג במסגרת מסע של JWRP ומשרד התפוצות: "אנחנו בעיקר מפוחדות ונסערות, ומנסות לדלות מידע דרך כל אמצעי התקשורת הפומביים ורשתות חברתיות", אמרה אחת מהן, אמלי ריצ׳מן. לדבריה, "החום שהישראלים מרעיפים והדאגה מרחיבים את הלב ומלמדים אותנו מהי אנושיות ואמפתיה. אנחנו בהלם שזה פתאום בקהילה שלנו".