אל תסתכלו על המורים דרך החור של המטבע

"לא נראה לי שמישהו כאן יתנדב להתחלף עם המורים ולקחת את העבודה שלהם, כן, גם עם החופשות" | אבינעם הרש קרא ושמע את המתקפות על המורים, והתעצבן. דעה

חדשות כיפה אבינעם הרש 20/04/20 12:29 כו בניסן התשפ

אל תסתכלו על המורים דרך החור של המטבע
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

יודעים מה, אין בוויכוח הזה האם לשלם או לא לשלם למורים מחלוקת על כסף. לא באמת. המחלוקת היא הרבה יותר שורשית. מהותית. מחלוקת על תפקיד המורה בישראל וכמה חשיבות צריך לייחס לתפקיד הזה. מאתמול הפיד שלי לא מפסיק לנזול לי מפוסטים על כך שמה בעצם ההבדל בין עצמאים למורים ואם לעצמאים אין כסף אז למה למורים כן?ובכלל, על מה אתם רוצים כסף על למידה מרחוק? על השטות הזו שכולם יודעים שהיא לא באמת מהווה תחליף ללמידה? וחוץ מזה, עכשיו אתם בעצם בחופש אז בבקשה, תתכבדו ותחזירו לנו את הימים האלו ביולי ואוגוסט, כי מישהו צריך להיות כאן המבוגר האחראי ולטפל בילדים האוהבים שלנו, התלמידים שלכם.

וכאן מגיע העניין האמיתי. המהותי יותר: מהם בעצם המורים? מעין בייביסיטר למתבגרים, שומרי סף, קונוסים אנושיים שמתפקדים על תקן דחלילים שדי להם פשוט 'להשגיח' על הילדים ולוודא שהם לא אוכלים אחד את השני כלומר מורים הם קודם כל עובדים ואין באמת הבדל בין עובד עצמאי לעובד שכיר, את שניהם אפשר להגדיר בעזרת טבלאות שכר של אקסלים.

או שאולי מורה הוא בעצם פסל של נשמות ואנחנו מדברים כאן על משהו אחר לגמרי. 
האם יכול להיות שהמורים הם אלו שאחראים על עיצוב תפיסת העולם של התלמידים, על הדבקת הכנפיים והטמעת האמונה בתלמידים שביכולתם לשתות את העולם בקשית.

האם יכול להיות שהמורים הם אלו שדרכם התלמידים יבחרו איך להסתכל על עצמם במראה באלו ערכים ואמונות לבחור ואיך יראה הדימוי העצמי שלהם.
ותכלס, אם אתם רוצים לפתוח את זה לגמרי אז בואו... לא נראה לי שמישהו כאן יתנדב להתחלף עם המורים ולקחת את העבודה שלהם, כן, גם עם החופשות. 

ויודעים מה הכי מצחיק? שאותם אנשים שכרגע מתנגדים שהמורים יקבלו את הכסף שלהם, הם הם אלו שלא מפסיקים לומר עד כמה שהמערכת חייבת מורים מצוינים, איכותיים, משקיענים וכאלו שאוהבים את העבודה והשליחות שהם עושים ומאמינים בה. עד הסוף.

אז כן, אנחנו מאמינים בשליחות החשובה הזו ומוכנים לעשות אותה למרות התלוש המביך, דווקא בגלל שאנחנו חושבים שהילדים שלכם הם המשאב היקר והמעניין ביותר שאפשר לעבוד איתו.
וכן, אנחנו אוהבים את העבודה שלנו, שמצד האמת אי אפשר באמת לכמת אותה לכסף כי היא שווה הרבה יותר.
אז בבקשה אל תהרסו לנו את זה ואל תסתכלו עלינו דרך החור של המטבע.
הילדים שלכם שווים שהמורים שלהם יקבלו יחס הולם והגון יותר.