השאירו לנו את הבחירה איך לנהל את סדר היום של הילדים

אנחנו אוהבים את הילדים שלנו ואחרי יותר מחודש שאנחנו סגורים איתם בבית ברור כי ההשכלה שלהם לא מתקדמת כראוי. אנשי משרד החינוך, בבקשה, סדר יום וירטואלי לא עוזר לנו לקדם את הילדים

חדשות כיפה הורים לילדים במערכת החינוך 17/04/20 09:08 כג בניסן התשפ

השאירו לנו את הבחירה איך לנהל את סדר היום של הילדים
צילום: Hadas Parush/Flash90

הדברים הבאים נכתבים לאחר שיחות עם הורים רבים, בהם הורים אשר הם מורים ואנשי חינוך בעצמם, ונכתבים בתקווה לחבר את צמרת משרד החינוך למציאות בשטח:

אין ספק שאנחנו אוהבים את הילדים שלנו, וגם אחרי חודש פלוס, שאנחנו סגורים איתם בבית, ההשכלה וההתקדמות שלהם חשובות לנו.

צלחנו איתם את הניקיונות לפסח סגורים בבית, את ליל הסדר (לרובנו זו הייתה הפעם הראשונה - כבוד!) וגם הצלחנו לבנות איתם סדר יום מסוים.

אבל כעת, אנשי משרד החינוך החליטו להוציא אותנו למסע כומתה של סדר יום וירטואלי בביה"ס, אותו נצטרך לתפעל ולתמרן בין הילדים יחד עם הצרכים השונים של כל משפחה. 

בחייאת, קברנטיי המשרד! אין לכם ילדים קטנים? אתם אולי עובדים חיוניים מדי אז אתם לא רואים את הילדים בבית?

לפחות עבור ילדי ביה"ס היסודי, בכדי שהילדים יעשו את כל המטלות ויגיעו למפגשי ה'זום', אחד ההורים חייב להשגיח ולפקח שהם בעניין. שלא נדבר על זה שלא בכל בית יש מספר מחשבים כמספר הילדים כדי להיות בו זמנית בזום... גם הנסיונות של בתי הספר לסנכרן את הזמנים, שאחים לא ישהו בזום באותו זמן, לא מסייעת אלא הופכת אותנו ההורים למשועבדים לחלוטין ללימודי הילדים לאורך כל היום.

ומה עם כל החינוך שלנו על הגבלת שעות מול המסכים? 
ומה עם הורים שלא יצאו לחל"ת והם חיוניים למשק? או הורים שיצאו לחל"ת ומנסים בכל זאת לעבוד בכל מיני חלטורות מהבית?

אנחנו מבינים שחייבים להצדיק את שכר המורים. שיקבלו שכר בהנאה! אין לנו אף תלונה על כך, הם עובדים קשה בשגרה וגם כעת, בשמירה על קשר עם הילדים, בניית מטלות ובדיקתם גם ללא שתוסיפו להם את שיעורי הזום!

משרד החינוך הסביר, שכל המטלות והזומים לפני פסח היו רק כדי לשמר את המצב ועכשיו עוברים שלב: "אנחנו נקדם את ילדיכם למרות שהם בבית".
בבקשה! תרפו, עזבו אותנו, אל תקדמו, גם אל תחזירו לנו ימים בחופש הגדול, לא מבקשים כלום! אנחנו לא זקוקים לבייביסיטר וירטואלי, רק תשאירו לנו את הבחירה איך לנהל את סדר היום עם הילדים בתוך הטירוף העולמי הזה.
רוצים לשלוח מטלות מפעם לפעם? שהילדים ילמדו בזמן שמתאים למערכת המשפחתית שלנו? לעשות זום כיתתי חברתי פעם בשבוע?
תפדאל! תודה רבה! אנחנו איתכם!

רק תתחברו למציאות! 
המשפחות בישראל עומדות כרגע בפני אתגרים ומשברים שלא מותירים אותנו פנויים לג'נגל בין כל כך הרבה זומים בו זמנית!
אם אתם סומכים עלינו כהורים ששומרים על ילדינו בבית עם כל הנחיות משרד הבריאות, תסמכו עלינו שאנחנו גם יודעים מה טוב להם ואנחנו מחנכים אותם בשלב זה נהדר ללא שתפקחו על כך מרחוק.

אז אם גם אתם שותפים לתחושות, מוזמנים לפנות (באופן מכובד) כבר עכשיו לשר החינוך הרב רפי פרץ או לראש המטה שלו יובל צור.

שם הכותב שמור במערכת.