אם הממשלה תתקפל אין לה זכות קיום

אחרי הצהרת גלנט, הגיע רגע המבחן של הממשלה ואם החוק לבחירת שופטים לא יעבור השבוע, אולי הוא כבר לא יעבור לעולם | וגם, מה עומד מאחורי הסכנות שגלנט מדבר עליהן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/03/23 17:47 ד בניסן התשפג

אם הממשלה תתקפל אין לה זכות קיום
גלנט עם נתניהו, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

החוק לבחירת שופטים מגיע אל הישורת האחרונה וממשלת נתניהו מגיעה השבוע למבחן הכי גדול שלה מיום הקמתה, והמבחן הוא מול מיליוני המצביעים שבחרו ברפורמה המשפטית, ושומעים ברגע האמת שר בכיר בממשלה שתומך בדחיית החקיקה.

הקואליציה כבר עשתה ויתורים גדולים, דחתה את רוב סעיפי הרפורמה לאחרי פסח, שם אז ספק אם הם יעברו. בנוסף, החוק לבחירת שופטים קוצץ באופן משמעותי, אבל אם אחרי הדחיה והקיצוץ, הממשלה לאא תעביר לפני פסח אפילו סעיף אחד מתוך רפורמה שלמה, אין לה זכות קיום. 

מה הטעם בממשלת ימין

הרי מה הטעם בממשלת ימין שרוקדת על פי תכתיבי השמאל - מרכז? העברת החוק לבחירת שופטים נעשה בחוסר הסברה, כשלצידו חוקים כמו חוק המתנות שספק אם היו נצרכים, אבל אם הוא לא יעבור עכשיו, הוא אולי כבר לא יעבור לעולם, המחאה לא תעלם אחרי החגים הלאומיים, וגילוי החולשה יהווה רק דלק למחאה. 

לוין ורוטמן

לוין ורוטמן - רגע האמת. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מה עומד מאחורי הסכנות שגלנט מדבר עליהן

שר הביטחון יואב גלנט יצא באומץ נגד הקו של מפלגתו והודיע כי הוא דורש לעצור את החקיקה, יחד עם עצירת החקיקה הקריירה הפוליטית שלו בליכוד צפויה להיעצר. שר הביטחון יכול להתריע, יכול גם להצביע נגד החוק, זכותו. אבל אסור לשכוח מה עומד מאחורי הסכנות שהוא מדבר עליהן.

גלנט מצהיר על הסכנות שבחקיקת הרפורמה המשפטית, אבל הן לא מגיעות מחלל ריק, מאחורי הדאגה של גלנט עומדים אנשי מילואים שהפכו את הצבא לבן ערובה. קצינים במילואים וטייסים שהודיעו שאו שהממשלה תתנהל על פי רצונם, או שלא יהיה צבא. היום זה ההחוק לבחירת שופטים, עוד חודשיים  הם יסרבו פקודה בגלל חוק הגיוס. נרמול הסרבנות הוא סכנה, ואין שום סיבה לתת לא ניצחון.