תאריך אידיאלי להתנתקות

מכיוון שמסתמנת דחייה בביצוע תוכנית ההתנתקות עד לאחר תשעה באב, ברצוני להציע ליונתן בשיא ,תאריך עברי חדש שיהלום את המהלך.

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 19/04/05 00:00 י בניסן התשסה

מכיוון שמסתמנת דחייה בביצוע תוכנית ההתנתקות עד לאחר תשעה באב, ברצוני להציע ליונתן בשיא (שכנראה גילה רק השבוע את הלוח העברי), תאריך עברי חדש שיהלום את המהלך. כשבוע לאחר תשעה באב, (השנה זה יוצא בשבת, אבל בוא לא נהיה קטנוניים), חל ט"ו באב, תאריך אידיאלי לתוכנית התנתקות. כבר נאמר במשנה שלא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב. ביום הזה כבר אירעו כמה דברים נהדרים לעם ישראל, כך שתוכנית ההתנתקות תוכל בקלות להצטרף לרשימת האירועים הטובים.

בט"ו באב הותרו שבטים לבוא זה בזה, והשנה בט"ו באב, ייאסר על יהודים לבוא ולהצטרף לאחיהם שבגוש קטיף. בט"ו באב הותר שבט בנימין לבוא בקהל, והשנה בתאריך זה, יוחרם וינודה שבט המתנחלים מהחברה הישראלית. בט"ו באב ביטל הושע בן אלה, את המחסומים שהעמיד ירבעם בן נבט בדרך לירושלים כדי למנוע מהעם לעלות לבית המקדש.

השנה ממש באותו תאריך, יועמדו מחסומים חדשים, הפעם, בדרך לגוש קטיף. ממש באותו יום בו היו יוצאות בנות ירושלים לרקוד בכרמים, ייצאו השנה חיילות הצבא הישראלי לפנות את בנות ישראל מביתם. אשכרה ריקודים ומחולות. ט"ו באב, יום של אהבה, יום של התחברות, יום של אחדות, יהיה השנה יום של שנאה, יום של התנתקות, יום של פירוד. טוב עשה בשיא שביקש לדחות את ההתנתקות ולא לבצע אותה בימי האבלות של 'בין המצרים', כי באמת אין כמו ט"ו באב להתנתקות.