יש לנו משרוקית והיא תנצח

חברי חטיבת מנהיגות יהודית מסבירים לנו כמו לילדים קטנים שלא מבינים כלום בפוליטיקה, שהליכוד ביסודו ובשורשו הוא מפלגה ימנית לאומית ותורנית יותר מועד רבני יש"ע, אלא שההנהגה הנוכחית שלו פשוט התבלבלה וטעתה בדרך.

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 09/03/05 00:00 כח באדר א'

תארו לכם תסריט כזה: אפי איתם והרב יצחק לוי לא פורשים מהמפד"ל אלא מקימים את חטיבת 'מנהיגות לאומית' בתוך המפד"ל כדי לצבור כוח, וביום מן הימים להוביל את המפלגה הדתית לאומית הקורסת לדרך לאומית יותר, ונכונה יותר, לשיטתם. בתרחיש כזה איתם היה מסביר: 'אנחנו בונים על מנהיגות לטווח רחוק. נפקוד אלפי אנשים, נתבסס במפלגה, נפעיל לחץ ימני על ראשי המפלגה, וכשהמנהיגות הנוכחית תפשוט סופית את הרגל, אנחנו נהיה שם ברגע הנכון, ונתפוס את מקומה בדרך הטבע'. כשמדובר במפד"ל, התסריט הזה, שלקוח ממאמריו של משה פייגלין, נשמע, משום מה, הזוי לחלוטין. 'למפד"ל אין סיכוי', יאמרו לך מצביעי תקומה. 'המפלגה הזאת רקובה מהיסודות. מה שצריך זה גוף דתי לאומי חדש שיאחד סביבו בלה בלה בלה.

למרבה הפלא, כשמדובר בליכוד, המפלגה המסואבת ביותר בשטח בימים אלו, הכל פתאום אפשרי. פתאום אפשר למצוא ניצוצות של קדושה בכל חבר מרכז ליכוד שגוש קטיף לא מעניינת את סבתו. פתאום מדברים על תהליך ארוך, על תנאים שצריכם להבשיל, ועל סבלנות. חברי חטיבת מנהיגות יהודית מסבירים לנו כמו לילדים קטנים שלא מבינים כלום בפוליטיקה, שהליכוד ביסודו ובשורשו הוא מפלגה ימנית לאומית ותורנית יותר מועד רבני יש"ע, אלא שההנהגה הנוכחית שלו פשוט התבלבלה וטעתה בדרך. אז מה אם ראש המפלגה שלהם עומד לעקור חבל ארץ שלם תמורת שום דבר, אז מה אם רוב בכירי המפלגה שלהם הרימו יד בעד פינוי ישובים, אז מה אם הזהות היהודית של המדינה בכלל לא נמצאת על סדר היום של חברי הכנסת שלהם. אל תהיו קטנוניים. אל תתנו לעובדות לקלקל לחברי מנהיגות יהודית את הסרט שהם הפיקו ושכנראה הם גם חיים בו. הם הרי בונים לטווח ארוך, ולא מתעסקים בזוטות כמו עקירת גוש קטיף. העיקר, הם יסבירו לך, זה לא מה שהליכוד עושה עכשיו אלא מה שהוא יעשה כשהם ינהיגו אותו בעוד מאתיים שנה (אם יישאר פה משהו). בינתיים הם קוצרים הצלחה מרשימה. הם לא הכניסו אפילו חבר אחד לכנסת הנוכחית, הם נכשלו כשלון חרוץ בבחירות למוסדות התנועה, וכמובן לא נשכח שבזכות דיל טראגי, הם חתומים על הכנסתו לכנסת של 'איש ארץ ישראל השלמה' אהוד אולמרט. ובכל זאת, מציאות לחוד, ותסריטים לחוד. אנשי 'מנהיגות יהודית' ממשיכים לפקוד אלפי אנשים למפלגת הימין הבוגדנית ביותר בהיסטוריה. כספיהם של מתפקדי מנהיגות יהודית ממשיכים לזרום לקופת המפלגה שתהיה חתומה על פשע תוכנית ההתנתקות. פייגלין, פואה וחבריהם ממשיכים לטהר את השרץ, ולהתמוגג מהיריקות שהם סופגים במפלגה שלהם, כמו מגשמי ברכה. מרוב משרוקיות הם כבר לא שומעים איך מדברים נציגיהם בכנסת ובממשלה. הליכוד ממשיך ליישם את מדיניות השמאל הקיצוני והם ממשיכים לצטט פסקאות ממצע הליכוד שמזמן הושלך לפח. אין להם סבלנות לבנות מהיסוד אלטרנטיבה יהודית-לאומית חדשה שתתמודד כמפלגה עצמאית, והם עוד מדברים אתנו על טווח ארוך. המשרוקיות של פייגלין שורקות, ושיירת השמאל של שרון עוברת.