יום-כיפור תשס"ו

שי בנימיני מביא מבט ליום שאחרי משאל העם. האם זה באמת הפתרון ?

חדשות כיפה שי בנימיני 12/02/05 00:00 ג באדר א'

יום שלישי 10:00 בבוקר חודש סיוון, בחוץ כבר 26 מעלות. עושה את צעדי בדרך לקלפי הסמוך למקום מגורי. הבתים משני צידי הרחוב מכוסים בחלקם בפלריגים "גם אני מתחבר". הכתום, כבר הצהיב. שוב מקום הקלפי נראה עטוי כולו יריעות פלסטיק ונייר, בחירות או משאל-עם, לפחות בתי הדפוס מרוויחים משהו.

יום שלישי 22:02 מול המסך, שקט מסביב. מסביב מתחילים לעכל. גדי, יעקוב ומיקי וגם חיים מדווחים שהמדגמים מצביעים על 60% בעד התוכנית. הפרופ'-ים דגני וצמח מבהירים שיש טעויות מדגם לכאן ולכאן אך תוצאה כזו מעידה על רוב ברור. בצילומים מהכנסת עומרי נראה זחוח, סילבן חצי מחויך איתם כבוי. המצלמה עוברת לקלוז-אפ על ראשי מועצת יש"ע שמכונסים בתוך הקרוונים שהוצבו מול הכנסת. בנצי חיוור, אצל זמביש הכתום הפך אדום.

יום רביעי 07:03 תוצאות רשמיות ברדיו - 58.7% תומכים 41.3% נגד התוכנית, כ-78% מבעלי זכות הבחירה השתתפו במשאל. רה"מ מכריז על ביצוע תוכנית ההתנתקות בהתאם ללו"ז המקורי ומברך את הדמוקרטיה הישראלית.

יום רביעי 19:33 – בישיבת מועצת יש"ע הוחלט, לאור תוצאות המשאל, להורות לתושבי גוש קטיף וצפון השומרון לא להתנגד לחיילים שיגיעו.

יום רביעי 20:05 – דובר גוש קטיף מודיע שתושבי הגוש קוראים להפסקת תוכנית ההתנתקות היות ואין רוב יהודי שתומך בתוכנית. מועצת רבני יש"ע בכינוס חירום, הרב ליאור מכריז שאין לקבל את תוצאות המשאל היות ואין למשאל תוקף הלכתי ואין להתיר לאף יהודי למסור לידי אויבים שום חלק מאדמת הארץ הקדושה.

יום חמישי 20:30 ניצב מול המסך שם מתקיים דיון בפאנל רב משתתפים, הנושא: האם תוצאות המשאל לגיטימיות? אחד מרבני יש"ע מכריז בתוקף כי תוצאות המשאל אינן מקובלות עליו ועל כלל רבני יש"ע וכי הם יורו לתלמידיהם לא ליטול חלק בטרנספר.

יום שישי שבת פרשת קורח 19:25 - אוספים את הניירת הקבועה מהמדפים: "שבתון", "באהבה ובאמונה", "מעייני הישועה", "שבת בשבתו", "מעט מן האור"...רגע, מה זה? שוב חוברת כרומו לבנה "לבירור חובת הציות – מנהיגות יהודית"...

שבת מברכים, בית הכנסת בבוקר לפני מוסף – שליח הציבור מתחיל לומר "אבינו שבשמיים, צור ישראל וגואלו..." מהציבור נשמעות קריאות מתפללים שמבקשים להסות את החזן, חלקם מחויכים חלקם רציניים. "כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ" זורק אחד.

יום ראשון 09:25 – רזי ברקאי מראיין את הרב שפירא. הרב חוזר על פסק הסירוב ללא כל שינוי ומוסיף הערה על השתתפותם של נוכרים במשאל יהודים ועל נצחיותה של תורת ישראל.

תחילת אוגוסט 2005 – שיירות רכבים אזרחיים בכניסה לגוש קטיף תקועות בפקק אינסופי במחסום כיסופים, מנגד, אל תוך הגוש נכנסת שיירה צבאית של ציוד מכני הנדסי וחונה בבסיס זמני שהוקם בסמוך לנצרים.

יום רביעי, 11:37 ספטמבר 2005 – מפגין נורה בנצרים בשעה שכוחות צה"ל ניסו להרוס את אחד הבתים. המפגין, פצוע קשה, נורה, ע"י מפקד הפינוי, בעת שאחז בחפץ שנראה כמו תמ"ק. 13:24 – ברשת ב' דווח כי המפגין שנפצע מת מפצעיו. עם קבלת הידיעה בנצרים, שני חבריו של הנפטר, פותחים בקריאות גנאי כלפי החיילים, אחד מהם דורך את נשקו ויורה צרורות באוויר.

יום כיפור תשס"ו, תפילת כל נדרי. הגבאי מושיב את האורחים הרבים שנכנסים לבית הכנסת. הפעם אין צורך להוציא כסאות נוספים.

ביום שלישי הקרוב יתקיים כנס של "הציונות הדתית לאן ? – ערב עיון בנושא : החברה הציונית דתית נוכח תוכנית ההתנתקות"