ושמרו בני ישראל את השבת

בימים האחרונים אנו עדים לחילול שבת גובר בעירנו (הרצליה), עקב פתיחת קניון חדש במרינה בנוסף לקניון הקיים, כולם מדברים על כפיה דתית אך האם לא הגיע הזמן לדבר על כפיה חילונית?

חדשות כיפה יחיאל ושדי - יו''ר המועצה''ד הרצליה 03/07/03 00:00 ג בתמוז התשסג

בימים האחרונים אנו עדים לחילול שבת גובר בעירנו, עקב פתיחת קניון חדש במרינה בנוסף לקניון הקיים, לדאבוננו רואים שגם אנשים המגדירים את עצמם כדתיים כמו מוטי זיסר שאומר שבעקבות תרומותיו הרבות לישיבות שקבל הסכמת גדולי תורה, עקב ההפסד הכספי הגדול שייגרם לו בעקבות סגירת הקניון בשבת, האומנם? האם לא שאל את עצמו איזה הפסד בידי שמים ייגרם לו עקב חילול השבת? האם לא שאל את עצמו לאיזה עוון הוא גורר אלפי אנשים גברים נשים וטף עקב חילול השבת ההמוני? האם מצוות לימוד תורה חשובה יותר משמירת השבת?

כולם מדברים על כפיה דתית אך האם לא הגיע הזמן לדבר על כפיה חילונית? כאשר קיימת אפליה של עובדים שומרי שבת בכל הסקטורים שעובדים בשבת כולל עובדי עיריה שנאלצים לחלל את השבת כדי לשמור על מקור פרנסתם, בזאת קיימת הפרה בוטה של חוק יסוד של שוויון הזדמנויות בעבודה ואין פוצה פה. ברור לכל שבודאי בשני הקניונים יש מאות ואולי אלפי משרות אשר כלל אינן פתוחות לציבור שומרי השבת.

אנו שאמונים על מצוות ואהבת לרעך כמוך - מצד אחד איננו רוצים לגרום לשנאת אחים אולם מצד שני רוצים אנו בכל מאודנו לקיים שמירת שבת כהלכתה, כאשר אנו רואים את חילול השבת ההמוני שנגרם בשל כך בתוך הקניון ומחוצה לו, בהעסקת פקחי עיריה, שוטרים, אנשי אבטחה וכו' לבנו נחמץ בקרבנו ואנו מחויבים למחות על כך מהבחינה ההלכתית והמצפונית.

אני קורא לכל מי שקדושת השבת יקרה לו לכתוב לכל מערכות העיתונים, לראש העיר, לשר העבודה, למוטי זיסר עצמו, להפעיל את כל מי שאפשר כדי לסגור את מקור חילול השבת הזה בעירנו. אני קורא לך להקפיד לקנות בחנויות שומרות שבת ולציין בפני המוכרים שהם זוכים לביקורנו עקב שמירת השבת בעסק, ניתן לשומרי השבת יתרון על פני מחלליה, כך נשדר לכולם שיש מחיר לשבת,