גדעון סער: "הגיע הזמן לספח את יישובי יהודה ושומרון"

בכנס הרמת כוסית בנוכחות למעלה מאלף פעילי ליכוד, השר חיים כץ, ח"כים וראשי רשויות מקומיות, פרש השר לשעבר את משנתו בשלל נושאים, כשברקע הבחירות המקומיות ובאופק הבחירות לכנסת

חדשות כיפה יהונתן קליין 03/09/18 21:39 כג באלול התשעח

גדעון סער: "הגיע הזמן לספח את יישובי יהודה ושומרון"
גדעון סער בכנס פעילי הליכוד, צילום: עזרא לוי

"זה הזמן להחיל את הריבונות ואת החוק הישראלי על אזורי ההתיישבות הישראלים ביהודה, בשומרון ובבקעת הירדן." כך אמר הערב (ב') השר לשעבר גדעון סער, בכנס הרמת כוסית של פעילי ליכוד שהתקיים באור יהודה.

"51 שנים של מפעל התישבות. חצי מיליון אזרחים ישראלים. עכשיו זה הזמן להחיל את הריבונות ואת החוק הישראלי על אזורי ההתיישבות הישראלים ביהודה, בשומרון ובבקעת הירדן. הלל הזקן היה אומר: ״אם אין אני לי – מי לי? ...ואם לא עכשיו – אימתי?״, הוסיף מי שנחשב לאחד מהיורשים הפוטנציאליים של ראש הממשלה נתניהו.

עוד הוסיף סער: "זמן הנסיגות עבר. זמן העקירות חלף. הגיע זמן ההכרעה והיא תלויה בנו. הגיע הזמן שנסלק כל סימן שאלה מעל עתיד ההתיישבות, שהיא לנצח חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואני מדגיש: אין הכוונה לשטחי הרשות הפלסטינית. אלא לשטחי ההתישבות שלנו. "ההכרעה שלפנינו היא הכרעה היסטורית. כפי שהייתה החלטתו של מנחם בגין להחיל את הריבונות על רמת הגולן ב-1981. זה יקרה. בואו נוביל את זה אנחנו – הליכוד!"

גדעון סער נואם בכנס

גדעון סער נואם בכנסצילום: עזרא לוי


 
השר לשעבר ולשעתיד התייחס גם לנושא המדינה הפלשתינית, ואמר כי הקמת מדינה כזו משמעה התאבדות של מדינת ישראל. "יש כאלה, מבית ומחוץ, שמנסים להלך עלינו אימים. הם אומרים לנו - תחליטו: או שתסכימו למדינה ערבית נוספת על סף ביתנו, שכל אחד  כבר מבין איזה מטען נפץ זה למדינה היהודית או שתהיה כאן מדינה דו-לאומית. זה כמו לבוא לאדם ולשאול אותו – איך אתה מעדיף להתאבד? בתליה או בירי? אז הנה תשובתנו: ישראל לא תתאבד! לא בדרך האחת ולא בדרך השניה."

סער התייחס לפתרון הקונפדרציה עם ירדן, אותו הזכיר יו"ר הרשות אבו-מאזן לפני כמה ימים, ואמר כי עמדת הליכוד מאז ומעולם היתה לשלב את ירדן בפתרון הבעיה הפלשתינית. "פתרון אפשרי הוא יצירת זיקה בעתיד בין האוטונומיה הערבית ביו״ש לבין ממלכת ירדן. אני מזכיר שערביי יו״ש היו אזרחי ירדן עד 1988. אז – באופן חד-צדדי ובניגוד למשפט הבינלאומי החליטה ירדן לשלול מהם את אזרחותם. אני מאמין שיש לנו דרכים לקדם פתרון כזה. אבל: תהיה או לא תהיה זיקה כזאת – לא תהיה ריבונות נוספת זולת שלנו מהים לירדן!"

בסוגיית המסתננים מאפריקה אמר שר הפנים לשעבר, שיזם את 'חוק המסתננים, שעל ישראל להיאבק בשוהים הבלתי חוקיים ובמסתננים, ולהשיב אותם לארצותיהם: "ישראל צריכה לצאת למערכה רחבה נגד השוהים הבלתי חוקיים בשטחה מכל הסוגים. זה לא רק עניין של ריבונות ואכיפה. זהו נדבך חשוב במאבק על דמותה של ישראל כמדינה יהודית. חתימת הסכם השלום בין אתיופיה לאריתריאה באחרונה מצטרפת לנסיבות נוספות ויוצרת הזדמנות לביטול ״ההגנה הקבוצתית״ למסתננים האריתראים ולהשבתם למדינתם".