בשר טרף בתחרות בישול צבאית?

בניגוד לעמדת הרבנות הצבאית, צה"ל עשוי להוציא משלחת לתחרות בישול ברוסיה שבה יבשלו אוכל שאינו כשר. "מערך המזון דואג להבאת מזון כשר מהארץ לטובת חברי המשלחת", נאמר בתגובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/18 08:39 כ בתמוז התשעח

בשר טרף בתחרות בישול צבאית?
חדר אוכל צבאי. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Yaakov Naumi/Flash90

האם צה"ל יוציא משלחת לתחרות בישול ברוסיה שבה יבשלו בשר טרף, בניגוד לעמדת הרבנות הצבאית? כתב "קול ברמה", מנדי ריזל, חשף אמש (ב') כי הרבנות הצבאית מתנגדת ליציאת משלחת צבאית מישראל לתחרות הבישול של צבאות העולם, שתתקיים במוסקבה בין 27.7 ל-13.8.

על פי הדיווח, לטענת גורמים ברבנות הצבאית, הבישולים יהיו ללא השגחה – והאוכל טרף. גם בשנה שעברה התקיימה תחרות כזו, בניגוד לדעת הרבנות הצבאית.

השנה, לאור מאמציה הכבירים של הרבנות הצבאית, היא הצליחה לדאוג לכך שהכלים שבהם יעשו החיילים הישראלים שימוש יגיעו מישראל ושהם לא ישתתפו בתחרות בשבת – אבל הבשר, לטענתם, יהיה מקומי ואף יתקיים בישול של בשר וחלב.

יצוין כי בפקודת כשרות המזון בצה"ל נכתב בין היתר כי "מזון המיועד לאכילת אדם הנרכש עבור צה"ל או המסופק לצה"ל, וכן מזון המיועד לאכילת אדם אשר מוגש או נמכר במחנות צה"ל ובמתקניו, יהיה כשר. יש לשמור על הכשרות במטבחים הצבאיים, בחדרי האוכל, בעסקים למכירת מזון ובמכונות
למכירת מזון במחנות צה"ל ובמתקניו". כמו כן נכתב כי "הרבצ"ר הינו הסמכות המקצועית לעניין כשרות המזון בצה"ל".

בדובר צה"ל אמרו בתגובה כי "מדובר במשלחת חשובה ליחסי ישראל-רוסיה ולחיזוק הקשר עם הקהילה היהודית המקומית. מערך המזון דואג להבאת מזון כשר מהארץ לטובת חברי המשלחת". גורם צבאי הוסיף כי "המשלחת תלווה על ידי רב מקומי ולא יתבצע בישול בשבת". אלא שבירור שערך ריזל עם אנשי הרבנות הראשית לרוסיה, עלה כי איש לא פנה אליהם, לפי שעה.

הרב הצבאי הראשי לשעבר, תא"ל במיל' ישראל ווייס, אמר כי "מדובר בקסטרופה גדולה. פשוט שמים פה פס, זו השנה השנייה, על הרבנות הצבאית. זה חמור מאוד שהמזון, לפחות בחלקו, לא יהיה כשר. הצבא של עם ישראל הוא יהודי ומחויב בכשרות".

מארגון "צו 1", הדואג לחיילים הדתיים והמסורתיים בצה"ל, נמסר: "שוב, החייל המסורתי נשאר אחרון בשרשרת המזון. תחרות בישול לא כשרה נוגדת את פקודת הכשרות ומדירה את הרבנות הצבאית לטובת 'משגיח מקומי' עלום שם. חיילים ונגדים שומרי כשרות לא יכולים להשתתף. הפיקוד הנוכחי בצה"ל מעדיף יחסי ציבור וריאליטי מאשר את הדאגה לחייליו, לאחדות השורות, לערכי צה"ל בכלל וערך הרעות בפרט, שהיו ברורים לאורך כל שנות מדינת ישראל".