מלחמה ביתושים: הכלי החדש שמגייס את הציבור למאבק בקדחת הנילוס

משרד החקלאות משיק יוזמה חדשנית למאבק בקדחת מערב הנילוס - וכל אזרח יכול לעזור למגר את המחלה ולמנוע התפשטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/24 10:29 יז בתמוז התשפד

מלחמה ביתושים: הכלי החדש שמגייס את הציבור למאבק בקדחת הנילוס
שימו לב לציפורים מתות, צילום: Remco de Wit,Shutterstock

ישראל מתמודדת עם איום בריאותי שקט אך מסוכן: קדחת מערב הנילוס. המחלה, המועברת על ידי יתושים, גובה מחיר כבד מדי שנה. אבל עכשיו, בזכות יוזמה חדשנית של משרד החקלאות וביטחון המזון, לכל אחד מאיתנו יש את הכוח לעזור במאבק.

"כפתור ציפור" - זה השם של הכלי החדש שהושק לאחרונה. באמצעותו, כל אזרח יכול לדווח בקלות ובמהירות על מקרי תמותה של ציפורים, בין אם בחצר הבית או במרחב הציבורי. אבל למה זה כל כך חשוב? ציפורים הן מעין "נורת אזהרה" למחלה. כשהן נדבקות, זה סימן שהנגיף נמצא באזור. הדיווחים שלכם מאפשרים למשרד החקלאות למפות את התפשטות המחלה ולפעול במהירות לבלימתה.

איך זה עובד? פשוט נכנסים ל"כפתור ציפור" באתר המשרד וממלאים את הפרטים. המידע מועבר ישירות למכון הווטרינרי, שם מומחים מנתחים אותו ומעבירים התראות למשרדי הבריאות והגנת הסביבה.

חשוב לזכור: אין לגעת בפגרי הציפורים בידיים חשופות! אם מצאתם ציפור מתה בביתכם, ניתן להביאה למכון הווטרינרי בבית דגן לבדיקה חינם. במרחב הציבורי, יש לדווח למוקד 106 של הרשות המקומית.
המידע שנאסף מוצג במפה ארצית מתעדכנת באתר המשרד, כך שכולנו יכולים לעקוב אחר התפשטות המחלה. עד כה, נמצאו מאות ציפורים נגועות, רובן במרכז הארץ.

חשוב להדגיש: ציפורים אינן מדבקות לבני אדם ישירות. הן נדבקות מיתושים, בדיוק כמונו. היתושים הם אלה שמעבירים את הנגיף מציפורים לבני אדם.