צעירות נכוו כתוצאה מעדשות מגע ורק כעבור שבוע הצליחו לפקוח את עיניהן

שתי צעירות מהעיר חדרה אושפזו בבית החולים לאחר שנכוו בעיניהן כתוצאה משימוש בעדשות מגע צבעוניות. רופאת העיניים שטיפלה בבנות: "לבנות היה מזל גדול שהגיעו בזמן לבית החולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/24 12:56 יז בסיון התשפד

צעירות נכוו כתוצאה מעדשות מגע ורק כעבור שבוע הצליחו לפקוח את עיניהן
עדשות מגע |, צילום: New Africa,Shutterstock

שתי נערות תושבות העיר חדרה אובחנו עם כוויות כימיות בקרנית העין לאחר שהשתמשו בעדשות מגע צבעוניות שהזמינו מאתר קניות בחו"ל והצליחו לפקוח את עיניהן רק לאחר שבוע. הצעירות החלו לדמוע ולסבול מכאבים חזקים לאחר שהרכיבו את העדשות. הן הסירו אותן אך הכאבים הלכו והחמירו לצד צריבות, אדמומיות וטשטוש בראייה. הן הגיעו לחדר המיון של המרכז הרפואי הלל יפה ולאחר שטיפה אינטנסיבית של העיניים בחדר המיון, הועברו למחלקת עיניים ומחלקת ילדים להמשך טיפול.

לבנות היה מזל גדול שהגיעו בזמן לבית החולים

רופאי עיניים מבית החולים "הלל יפה" שטיפלו בצעירות דיברו על הצורך להשתמש בעדשות איכותיות. לדברי ד"ר וסרמן וד"ר איסקוביץ-אלבגלי: "שימוש אינו נאות בעדשות מגע יכול להיות מסוכן מאוד. לפני שמרכיבים עדשות מגע כדאי להתייעץ עם אופטימטריסט.ית מומחה או רופא.ת עיניים. לבנות היה מזל גדול שהגיעו בזמן לבית החולים".

ד"ר פולינה איסקוביץ

ד"ר פולינה איסקוביץ'-אלבגלי צילום: בית החולים הלל יפה

חן ואור, הצעירות שנפגעו: "זה לא שווה את זה"

ד"ר ברבארה הוסיף על דבריהן ומסר כי "השימוש בעדשות מגע לא מאושרות עשוי לגרום לכוויות חמורות בקרנית עד לכדי אובדן ראייה. במקרה זה הפגיעה הייתה בחלק החיצוני של הקרנית ובאמצעות טיפול הולם הצלחנו לעצור את התדרדרות הפגיעה". אור וחן פרסמו את המסר שלהן בעקבות האירוע: "חשוב לנו להעלות את המודעות בקרב צעירים וצעירות שמזמינים עדשות מגע מאתרים זולים בחו"ל. שימו לב שהעדשות מאושרות לשימוש על ידי גורם מוסמך. במשך 6 ימים סבלנו מכאבים נוראיים ובקושי הצלחנו לישון ולתפקד. זה לא שווה את זה".