שנה לאחר המחדל: הקלות משמעותיות ליחידת ההפריה באסותא

משרד הבריאות מעדכן כי לאחר שנעשו מספר ביקורות ובכללן ביקורת פתע ביחידת ההפריה החוץ גופית באסותא ראשון לציון הוחלט על מתן האפשרות להעלאת פעילות היחידה ל-75%

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/23 16:45 טו באב התשפג

שנה לאחר המחדל: הקלות משמעותיות ליחידת ההפריה באסותא
אסותא, הפרשה מסתעפת, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

מחדל ההפריה באסותא: משרד הבריאות מעדכן היום (ד') כי לאחר שנעשו מספר ביקורות ובכללן ביקורת פתע ביחידת ההפריה החוץ גופית באסותא ראשון לציון הוחלט על מתן האפשרות להעלאת פעילות היחידה ל-75%. עם זאת, במשרד הבריאות מציינים כי נמצאו עדיין ליקויים שלא תוקנו ועל כן לא אושרה חזרה לפעילות מלאה.

"ניתן להעלות את מספר הטיפולים ביממה מ-16 ל-25 טיפולים בממוצע"

כזכור, בעקבות השימוע שנערך ליחידת ההפריה החוץ גופית באסותא ראשון לציון לפני כשבועיים, הודיע משרד הבריאות כי יופחתו מספר מחזורי הטיפול ביחידה. על מנת לשקול את האפשרות להרחיב את מתן השירות ביחידה, בוצעו מספר ביקורות ביחידה על ידי חטיבת הרפואה במשרד הבריאות. בביקורות אלו הוצגו למשרד הבריאות שינויים בתהליכי העבודה במעבדה תוך הטמעת טכנולוגיות חדשות ושיפור תהליכי ניהול סיכוני.

בית החולים אסותא

בית החולים אסותא צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

לאחר שנשקלה טובת המטופלות תוך הבטחת איכות הטיפול, החליטה ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, ד"ר הגר מזרחי, כי ניתן בשלב זה להעלות את מספר הטיפולים ביממה מ-16 ל-25 טיפולים בממוצע.

משרד הבריאות: "יוביל לנקיטת צעדים חמורים יותר"

נציין כי משרד הבריאות הדגיש כי ההגבלות יוסרו עד להודעה חדשה, על מנת לוודא שהיקף הפעילות מתאים לסטנדרט המתחייב, ושהיחידה מתנהלת בצורה שאינה מסכנת את בריאות הציבור או פוגעת בבריאות הציבור ובזכויות המטופלים.

משרד הבריאות

משרד הבריאות צילום: Ranbar, CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

"אי הגשה לבדיקת ואישור המשרד של ההצעה למינוי גורם מלווה חיצוני, ותכנית סדורה לפעילותו - עלולה להוביל לנקיטת צעדים חמורים יותר. במסמך נכתב כי "הוראות אלה ייבחנו מחדש לאחר סיום עבודת ועדת הבדיקה, קבלת ממצאיה ומסקנותיה ובכפוף לביצוע בקרה חוזרת ביחידה להפריה חוץ גופית", נמסר מטעם משרד הבריאות.