בכיר פלסטיני: הסכם הפיוס עם חמאס נכשל

ברשות הפלסטינית טענו, באופן לא רשמי, כי חמאס נסוג מהסיכומים המוקדמים, "חמאס מרגיש שהוא חזק כעת ואין לו שום סיבה להתקדם לעבר פיוס אמיתי". בכיר בארגון הטרור טען כי לא תהיה לכך השלכה על העימותים מול ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/18 08:54 כ בכסלו התשעט

בכיר פלסטיני: הסכם הפיוס עם חמאס נכשל
אבו מאזן, צילום: flash 90

הסכם הפיוס הפנים פלסטיני, בתיווך מצרים, נכשל לחלוטין, כך אמר אמש (שלישי) בכיר ברשות הפלסטינית ל'כאן'. בכיר בחמאס טען כי הדבר לא ישפיע על המצב בינם לבין ישראל.

לדבריו, הפער בין חמאס לרשות גדול מידי ולדעתו אינו ניתן לגישור בתקופה הקרובה. עוד הוא ציין כי אבו מאזן לא מסכים לתנאי ארגון הטרור העזתי.

פעילי חמאס

פעילי חמאסצילום: נאסר אישתיה - פלאש 90

עיקר המחלוקת התגלעה סביב נושא שליטת הרשות ברצועת עזה. בעוד שאבו מאזן דורש לקבל סמכות שלטונית מלאה באזור כבר מהשלב הראשון, בחמאס דוחים זאת ומעוניינים לעשות זאת בהדרגה. בכל מקרה, הארגון מעזה מתנה את המהלך בתשלום המשכורות לאנשיו ובהסרת הסנקציות שהוטלו עליהם.

לטענת הבכיר, "בחמאס לא מוכנים למסור לידינו את הביטחון, את המעברים ואת מנגנון הגביה". עוד טען כי בעזה "גם לא רוצים למעשה את ממשלת חמדאללה אלא מתעקשים על הקמת ממשלת אחדות. הם חזרו בהם מכל ההסכמים הקודמים. חמאס מרגיש שהוא חזק כעת ואין לו שום סיבה להתקדם לעבר פיוס אמיתי".

בכיר בארגון הטרור מעזה אמר ל'כאן' כי לכישלון הסכם הפיוס ען אבו מאזן לא תהיה השפעה על העימותים של הארגון מול ישראל בגדר המערכת וכי הם לא יוחרפו בשל כך.