מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כדי לחסל את סינוואר: נחשפה הסיבה האמיתית של גלנט להכנסת דלק לעזה

דיווח של הניו יורק טיימס מסביר כי מנהיג חמאס השתמש בתחילת המלחמה באמצעים אלקטרוניים, אחריהם עקבו בישראל בהצלחה. גלנט חשש מאיבוד המעקב כשהדלק ייגמר, והורה להעביר מה שצריך לצורך המשך מעקב - מהלך שעורר בזמנו ביקורת רבה מצד בן גביר וסמוטריץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/24 16:25 כא באב התשפד | עודכן בתאריך 25/08/24 16:36

כדי לחסל את סינוואר: נחשפה הסיבה האמיתית של גלנט להכנסת דלק לעזה
סינוואר, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

המרדף אחרי מנהיג חמאס יחיא סינוואר נמשך חודשים רבים, והצלחה בו תהווה נקודת מפנה במלחמה. אלא שסינוואר הבין כי חיסולו יהיה משמעותי, וירד מהרדאר לגמרי. אך בחודשים הראשונים של המלחמה, ישראל דווקא הצליחה לעקוב אחריו, עקב כך שבחר לתקשר באמצעים אלקטרוניים.

סינוואר תיקשר אלקטרונית - בישראל האזינו

במהלך חודש ינואר התפרסם תיעוד של מנהיג חמאס ומשפחתו נמלטים ממנהרה שצה"ל פשט עליה. על פי דיווח של הניו יורק טיימס, לצה"ל היה מודיעין מוצק על הימצאותו במקום, שכן בתקופה זו עוד השתמש באמצעים אלקטרוניים כדי לנהל את המלחמה. בישראל הצליחו לעקוב אחריו, והיו זקוקים להמשך מעקב. אלא שהדלק של סינוואר הלך ונגמר.

הצעד מעורר המחלוקת של גלנט - שנועד לחסל את סינוואר

במהלך שעורר ביקורות רבות בזמנו, בעיקר מבן גביר וסמוטריץ', החליט שר הביטחון יואב גלנט לאפשר הכנסת דלק לרצועה לשם המשך הפעלת הגנרטורים בעזה. הרעיון שעמד מאחורי ההחלטה הזו, על פי הדיווח, הוא לתת לסינוואר אפשרות להמשיך ולתקשר באופן אלקטרוני ולהמשיך את המעקב אחריו. על אף המאמצים, בחודשים האחרונים עבר סינוואר ככל הנראה לתקשר דרך גורמים אנושיים בלבד, ובכך טרפד את האפשרות של ישראל לעקוב אחר צעדיו ולחסלו.