צה"ל פתח במתקפת מנע בדרום לבנון: אזעקות בעכו ושורת יישובים בגליל

דובר צה"ל הודיע כי זוהתה היערכות של חיזבאללה להיערך לירי טילים ורקטות לעבר ישראל - צה"ל פתח במתקפת מנע | בלבנון מדווחים על עשרות תקיפות בדרום המדינה | נתב"ג נסגר להמראות ונחיתות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/24 04:55 כא באב התשפד

צה"ל פתח במתקפת מנע בדרום לבנון: אזעקות בעכו ושורת יישובים בגליל
המתקפה האיראנית, צילום: Wisam Hashlamoun,FLASH 90

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הודיע הלילה (שבת) סמוך לשעה 4:45 לפנות בוקר כי זוהתה היערכות חריגה של חיזבאללה לירי רקטות וטילים לעבר העורף הישראלי, בעקבות המודיעין המוקדם, בצה"ל הוחלט לצאת במתקפת מנע מוגבלת בניסיון למנוע את המתקפה. במסגרת ההיערכות לתגובת חיזבאללה ערים בגליל העליון הורו לתושביהן לשהות בסמוך למרחבים מוגנים וברשות שדות התעופה הודיעו על סגירת נתב"ג להמראות ונחיתות.

בערוצי התקשורת הלבנונים מדווחים על לפחות 40 תקיפות ביעדי חיזבאללה בדרום לבנון, ואזעקות צבע אדום הופעלו בעכו, עין המפרץ, קריית שמונה, קצרין ושורת יישובים בגליל העליון. במקביל, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט מנהלים בשעה זו את האירוע מהקריה בתל אביב, לצד כלל הצמרת הפיקודית של צה"ל.

נתניהו וגלנט בקריה

נתניהו וגלנט בקריה צילום: מעיין טואף, לע"מ

"זיהינו היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל"

בהצהרה רשמית לתקשורת אמר הגרי: "אזרחים יקרים, לפני זמן קצר זיהינו היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל. בעקבות כך, אנחנו תוקפים באופן יזום להסרת האיום על אזרחי מדינת ישראל. מטוסי חיל האוויר תוקפים כעת מטרות טרור בלבנון מהן אנחנו מזהים שחיזבאללה נערך לשגר איומים לשטחנו". על פי דיווח בניו יורק טיימס צה"ל השמיד משגרים של חיזבאללה שכוונו לירות לתל אביב בשעה 05:00

ניו יורק טיימס: צה"ל השמיד משגרים שכוונו לירות ב-05:00

על פי דיווח בניו יורק טיימס, במתקפת המנע של צה"ל הושמדו משגרים של חיזבאללה שכוונו לירות במקביל לתל אביב בשעה 05:00. על פי הדיווח כל המשגרים הושמדו. בינתיים הוציא ארגון הטרור הודעה בה ציין את רשימת הבסיסים בגליל ובגולן שהיוו מטרות למתקפה והוסיף: "השלב הראשון הושלם בהצלחה מלאה. מספר הרקטות ששוגרו עד כה עלה על 320 לעבר עמדות האויב".

"בטווח הזמן הקרוב חיזבאללה ישגר רקטות, וייתכן גם טילים וכלי טיס בלתי מאויישים"

דובר צה"ל הוסיף: "בטווח הזמן הקרוב חיזבאללה ישגר רקטות, וייתכן גם טילים וכלי טיס בלתי מאויישים, לעבר שטח מדינת ישראל. בהתאם לכך, יופצו הנחיות "מצילות חיים" של פיקוד העורף באזורים השונים. פיקוד העורף יעדכן מה הם האזורים בהם יש לשהות בסמוך למרחב המוגן או בתוך המרחב המוגן. תעקבו אחר ההנחיות המעודכנות בפלטפורמות של דובר צה"ל ופיקוד העורף. עם קבלת התרעה עליכם להיכנס למרחב המוגן למשך עשר דקות. לא פחות. אנחנו נעדכן במידה ותדרשו להישאר שם משך זמן ארוך יותר".

הגרי הדגיש: "ההגנה לא הרמטית, ועל כן יש להקפיד להישמע להנחיות פיקוד העורף. ייתכן ותשמעו פיצוצים, מקורם ביירוטים או בנפילות. תמשיכו לנהוג באחריות ובקור רוח, כפי שעשיתם עד כה ותקפידו לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. תתעדכנו בהנחיות בעמודים הרשמיים של דובר צה"ל ופיקוד העורף. בשעה זו כוחות צה"ל מזהים, מיירטים ותוקפים בכל מקום בו נידרש על מנת להסיר איומים ולפגוע בחיזבאללה.

"מזהירים את האזרחים הלבנוניים הנמצאים בדרום לבנון"

לסיום פנה דובר צה"ל לתושבי לבנון: "אנחנו מזהירים את האזרחים הלבנוניים הנמצאים בדרום לבנון - אנחנו מזהים שחיזבאללה נערך כעת לירות באופן נרחב לשטח ישראל בסמוך לביתכם. אתם נמצאים בסכנה. אנחנו תוקפים ומסירים איומים של חיזבאללה. כל מי שנמצא בסמוך למרחבים בהם חיזבאללה פועל, נדרש להתרחק מהם מיד, על מנת להגן על עצמו ועל משפחתו".