שיגורים פגעו בבסיס במירון | צה"ל מחמיר הנחיות לשישה יישובים

מספר שיגורים זוהו הבוקר כשנורו מלבנון אל עבר איזור הר מירון, בצה"ל אישרו כי בסיס יב"א שעל ההר נפגע, אך הכשירות לא נפגעה | לאחר שעה קלה הוחלט בפיקוד העורף להחמיר את ההנחיות לשורת יישובים הנמצאים בעמק החולה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/24 08:48 יט באב התשפד | עודכן בתאריך 23/08/24 09:32

שיגורים פגעו בבסיס במירון | צה"ל מחמיר הנחיות לשישה יישובים
טנקים במטולה, צילום: Tomer Neuberg,Flash90

מספר שיגורים נורו הבוקר (ו') אל בסיס יב"א בהר מירון שבגליל העליון. הבסיס נפגעף אך בצה"ל טענו כי אין פגיעה ביכולות הגילוי האוויריות והרציפות התפקודית של המערך נשמרת. זמן קצר לאחר מכן הורה הצבא לתושבי מרכז עמק החולה להישאר קרוב למרחבים מוגנים, ואף הגדיל לעשות וסגר את בריכות השחייה ביישובים.

הנחיות מוגברות לשישה יישובים

ההנחיות תקפות ליישובים: יסוד המעלה, חולתה, אילת השחר, מחניים, משמר הירדן וגדות. התושבים קיבלו הוראה לצמצם תנועות ברחבי היישוב, להימנע מהתקהלויות, ולשהות בסמוך למרחבים מוגנים תוך מעקב אחר הוראות פיקוד העורף.

"תושבי.ות איילת השחר, חולתה, מחניים וגדות" נמסר שעה לאחר מכן לתושבים, "בהמשך להודעה קודמת על הנחיות הצבא בישוביכם, הוחלט על סגירת בריכות השחייה בישובים. אנחנו בקשר רציף עם הצבא ונעדכן על כל שינוי בהנחיות".

חוסלה חוליית מחבלים שתכננה לבצע שיגורים מלבנון לישראל

במקביל לכך, כוחות אוגדה 146 זיהו חוליית מחבלים שתכננה לבצע שיגורים לעבר שטח מדינת ישראל, הכוח הכווין כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את חוליית המחבלים במרחב טיר חרפה שבדרום לבנון. לאחר החיסול זוהה שיגור שיצא ממרחב התקיפה, מה שמעיד על המצאות אמצעי לחימה ורקטות במקום.
בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחב שבעא שבדרום לבנון.