"מבקש את אמונכם": נאום הכניסה המלא של בינדר לראשות אמ"ן

אחרי חודשים של דחיות האלוף שלומי בינדר נאם בכנס החלפת התפקידים הרשמי עם ראש אמ"ן הפורש האלוף אהרון חליוה: "אני מקבל את הפיקוד על האגף בֶּחֶרְדת קודש. יש לנו הזדמנות לכתוב את הפרק הבא בתולדותינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/24 21:31 יז באב התשפד

"מבקש את אמונכם": נאום הכניסה המלא של בינדר לראשות אמ"ן
אלוף שלומי בינדר, צילום: Edi Israel/Flash90, דובר צה"ל

עשרה חודשים לאחר הכישלון המודיעיני החמור של אמ"ן במתקפה, האלוף אהרון חליוה, ראש אמ"ן, מסיים את תפקידו ופורש מצה"ל. מי שייכנס לתפקיד הוא האלוף שלומי בינדר. בטקס החלפת התפקידים הרשמי אמר הערב (ד') בינדר: "אני מקבל הערב את הפיקוד על האגף בֶּחֶרְדת קודש. הכישלון הצורב שהמלחמה החלה בעקבותיו, וְהמֶחיר הכבד מנשוא ששילמנו, יהיו לעד חקוקים בֶּעצמותיי".

"עם זאת - אסור לנו להרפות ואסור לנו לוותר. בַּשַבועות הַאַחַרונים, כחלק מתהליך כניסתי לתפקיד, פגשתי אֶתכם, אנשי אמ"ן. פגשתי מפקדות וּמְפקדים, חיילות וְחיילים, מקצועיים וּמְסורים – אוהבי הארץ הזאת, אשר מְבינים את גודל האחריות המונחת על כִּיתְפיהם – לא רק כלפי הֶעבר, אלא גם כלפי הֶעתיד".

"יש לנו הזדמנות לכתוב את הפרק הבא בתולדותינו"

"יש לנו הזדמנות לכתוב את הפרק הבא בתולדותינו – לקבּוע מה יסופר בו. אני מבקש את אמונכם ואת המחויבות שלכם. אותן מחויבות וּנְחישות שהפגנתם מאז פרוץ המלחמה, וֶשֶהביאו להישגים רבים. הדרך לא קלה, אבל המֶשימה גדולה, גדולה. יותר מכל קושי. בִּנְחישות וּבַֿעַנווה, נתגבר על כל אתגר".

"אנחנו בתוך מלחמה צודקת, ארוכה וקשה, שעשויה עוד להתרחב, וְנמשיך להתעקש וְלַעמוד במטרותיה. עלינו להקדיש את מאמצינו לַהַשַבת מאה וְתִשעה החטופים בִּרְצועת עזה. זוהי משימה לאומית וּמוּסרית, עליונה וּדְחופה".

"עלינו להמשיך וּלְהעמיק את המוכנות שלנו לֶהתרַחַבות המלחמה בַּצפון, וְלִבנות לישראל תשתית מודיעין טובה לַהַגנה וּלְהתקפה בזירות רחוקות יותר – כפי שהאגף הזה הוכיח שהוא יודע לעשות היטב, רק לאחרונה. עלינו להמשיך לחְתור לֶניצחון – לפרק את חמאס וִיכוֹלותיו בשיטתיוּת, וְלִיצור ביטחון בכלל הגבולות, כדי שתושַבי הצפון והדרום יוכלו לשוב לְבֿתיהם".

לבחון בכל העת את המֶציאות סביבנו. לְהטות אוזן, לשנות ולהשתנות

"עלינו לבחון בכל העת את המֶציאות סביבנו. לְהטות אוזן, לשנות, להשתנות. לדעת להיות נועזים לשאול, וגם להקשיב. לאפשר לְכֿל אחת וֶאחד להביע דעה וֶלִשְקול אותה בְּכובד ראש. לעשות את כל אלו, כדי לדעת לעמוד במבחן העליון שלנו - מתן התרעה לֶמלחמה וּמוֹדיעין – שֶיֶאפשר עמידה במטְרותיה. משימות אלו הן המבחן שלנו – וַאַנחנו נימדד בְּמעשים".

אנחנו בעת מלחמה, עת לשמור וֶעת לבנות. בתוך המאמץ העיקרי שלנו, לנצח וּלְהכריע את אויבנו,
נצטרך ליצור גם: עת לרפא וּלְאחות. איפה שכשלנו, נתחקר וְנשתפר; איפה שהיו טעויות, נלמד וֶנשתנה; איפה שנפְעַרו שברים, גדולים ככל שיהיו, נתעקש לתקן וּלְאחות. נעשה זאת מתוך אחריות וּמִתוך כוונה לבנות את האמון מֶחדש. זוהי חובתנו. אין לעם ישראל מדינה אחרת, אין לִמְדינת ישראל צה"ל אחר, ואין לְצה"ל אגף מודיעין אחר.

אני מאמין בִּיכולתנו לצמוח, להיבנות וּלְהמשיך להיות נכס לְבִיטְחון מֶדינת ישראל. אני מאמין בכם – אנשי אגף המודיעין, וַאני מאמין בנו. אני מאמין באמ"ן.