מספרים מטורפים מתחת לרדאר: כמות הפיגועים הבלתי נתפסת שסוכלו במלחמה

מנתונים של גופי הביטחון עולה כי מאז תחילת המלחמה כוחות הביטחון סיכלו מעל 1,100 פיגועים משמעותיים | במהלך חודשי המלחמה נעצרו מעל 4,400 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון | בכיר לשעבר בשב"כ: "מדובר במספרים מטורפים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/24 10:52 טז באב התשפד

מספרים מטורפים מתחת לרדאר: כמות הפיגועים הבלתי נתפסת שסוכלו במלחמה
מחבלי חמאס | , צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

לאחר פיגוע הענק שנמנע בתל אביב בתחילת השבוע, מנתונים של גופי הביטחון עולה כי מאז תחילת המלחמה כוחות הביטחון סיכלו מעל 1,100 פיגועים, בהם פיגועי ירי, דקירה, מטען ודריסה. כמו כן, במהלך חודשי המלחמה נעצרו מעל 4,400 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בנוסף, לפי הערכת גורמי הביטחון, צה"ל ושב"כ מסכלים פיגועים בכל יום. כך פורסם הבוקר (ג') בישראל היום.

אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. ארכיון

אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. ארכיון, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

"מדובר במספרים מטורפים, כי הם מתארים רק פיגועים משמעותיים"

בנוגע למספר הגבוה של הפיגועים שסוכלו, בכיר לשעבר בשב"כ מסר: "מדובר במספרים מטורפים, כי הם מתארים רק פיגועים משמעותיים: מטען, ירי, דקירה וכדומה. לא מדובר באבנים או בקבוקי תבערה, שגם הם דברים שהורגים. גזרת יו"ש בוערת כבר תקופה ארוכה, ומאז תחילת המלחמה זה עלה משמעותית".

אתגרי צה"ל: המטענים שהוברחו, הירי ביו"ש, הירי לעמק חפר, תופעת גדודי המחבלים

הבכיר לשעבר בשב"כ דיבר עם העיתון גם על אתגרי צה"ל: "הראשון - המטענים שמגיעים מאיראן דרך הגבול הפרוץ עם ירדן. השני - הירי שמתרחש תוך שימוש באמל"ח תקני בכבישי יו"ש. השלישי - הירי לכיוון עוטף ג'נין, שמסכן את התושבים שגרים בישראל. והרביעי - תופעת הגדודים שנמצאים בכל יישוב ערבי גדול, כמו ג'נין וטולכרם, שלא מתייחסת לשיוך הארגוני של המחבלים".