מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בצל ההיערכות למלחמה כוללת: עסקת נשק בסכום עתק נחתמה בין צה"ל לארה"ב

הפנטגון הודיע כי אנתוני בלינקן אישר עסקאות נשק עם ישראל בשווי של יותר מ-20 מיליארד דולר, אך רוב כלי הנשק צפויים להגיע לישראל רק בעוד מספר שנים | בלינקן אישר למכור לישראל מטוסים, פגזים, פצצות, רכבי צבא וטילים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/24 11:34 י באב התשפד

בצל ההיערכות למלחמה כוללת: עסקת נשק בסכום עתק נחתמה בין צה"ל לארה"ב
מטוסי חיל האוויר, אילוסטרציה | , צילום: Ofer Zidon/Flash90

בצל ההיערכות לתקיפה של איראן וחיזבאללה, הפנטגון הודיע אמש (ג') כי מזכיר המדינה אנתוני בלינקן נתן את אישורו לעסקאות נשק עם ישראל בשווי של יותר מ-20 מיליארד דולר. בהודעת הפנטגון נכתב כי בלינקן אישר למכור לישראל מטוסי F-15 בשווי של 18.8 מיליארד דולר, 32 אלף פגזי טנקים בשווי של כ-774 מיליון דולר, 50 אלף פצצות מרגמה בשווי 61 מיליון דולר, רכבי צבא בשווי של כ-583 מיליון דולר ו-30 טילי אוויר-אוויר למטוסי קרב, בשווי של כ-100 מיליון דולר.

רוב כלי הנשק צפויים להגיע לישראל רק בעוד מספר שנים

למרות עיתוי פרסום ההודעה, רוב כלי הנשק צפויים להגיע לישראל רק בעוד מספר שנים. לדוגמא, מטוסי הF-15 יוכלו להגיע לישראל החל משנת 2029. הפגזים והרכבים הצבאיים יוכלו להגיע לישראל רק בשנת 2026. בנוגע לטילים למטוסים לא נכתב מתי הם צפויים להגיע. עוד נכתב בהודעה: "ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל, וחיוני עבור האינטרסים הלאומיים של ארה"ב לסייע לישראל לפתח ולשמר יכולת הגנה עצמית חזקה וערוכה".