מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בגלל עיכוב משלוחי הנשק מארצות הברית: הצעד הדרמטי של ישראל

משלוחי הנשק מארצות הברית עדיין לא הגיעו לישראל, ובמערכת הביטחון החליטו לפתח ולייצר פצצות דומות כחול לבן - הפיתוח יארוך כשלוש שנים | מנכ"ל משרד הביטחון לפני כשבועיים: משקיעים עשרות מיליארדים כדי לבסס את עצמאות הייצור

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/24 08:05 ט באב התשפד

בגלל עיכוב משלוחי הנשק מארצות הברית: הצעד הדרמטי של ישראל
סוללת תותחנים בירי לעבר רצועת עזה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות התעכבות משלוחי הנשק מארצות הברית, משלוחים המכילים פצצות במשקלים כבדים, החליטו במשרד הביטחון לפתח ולייצר פצצות דומות בישראל, כך על פי דיווח של לילך שובל בעיתון "ישראל היום". על פי הדיווח, הפיתוח יארוך כשלוש שנים ומדובר גם על פצצות במשקל טונה הדומות ל־MK-84 האמריקניות.

משרד הביטחון וחברת אלביט חתמו על עסקה בהיקף של כמיליארד וחצי שקלים

נזכיר כי בתחילת חודש אוגוסט, לפני כשבועיים, משרד הביטחון וחברת אלביט חתמו על עסקת ענק לרכש תחמושת כחול לבן, בהיקף של כמיליארד וחצי שקלים.יום לפני כן הודיע משרד הביטחון כי נרכשו מאלביט פצצות מרגמה מסוג "עוקץ פלדה" בשווי 815 מיליון שקלים, ובחודש מאי דווח על עסקה נוספת על סך של כ-2.8 מיליארד שקלים עבור חימושים לזרוע היבשה.

בעקבות העסקה אלביט צפויה להקים מפעל חדש בישראל לייצור תחמושת וחימושים. ממשרד הביטחון נמסר כי "עסקת החימושים היא נדבך משמעותי בתכנית משרד הביטחון לחיזוק עצמאות הייצור 'כחול לבן' ולהרחבת קווי הייצור בתעשיות ישראליות, זאת במטרה לתמוך בצרכים המבצעיים של צה"ל הקיימים והעתידיים".

מנכ"ל משרד הביטחון: משקיעים עשרות מיליארדים כדי לבסס את עצמאות הייצור

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, הדגיש את עצמאות הייצור: "החתימה על חוזה החימושים היא נקודת ציון משמעותית בחזון של משרד הביטחון, שהחל עוד לפני 7 באוקטובר בהנחיית שר הביטחון, יואב גלנט, והתחדד מאוד במהלך מלחמת חרבות ברזל. זהו מהלך אסטרטגי רחב היקף שנועד להבטיח כי מכונת המלחמה של צה"ל תמשיך להתקדם. אנחנו משקיעים ונמשיך להשקיע עשרות מיליארדים בבניית תשתיות ויכולות, בהרחבת קווי ייצור והקמה של קווים חדשים וברכש מלאים, כדי לבסס את עצמאות הייצור. בנוסף לצורך הביטחוני הדחוף, כל שקל שנשקיע יחזור לכלכלה, ייצר מקומות עבודה חדשים ויהווה את מנופי הצמיחה הבאים ביצוא הביטחוני".