הערכה בישראל: חיזבאללה יתקוף ראשון - כבר בימים הקרובים

בישראל מעריכים כי חיזבאללה נחוש לנקום והוא הוא שיגיב ראשון לחיסול פואד שוכר | מצרים אסרה על חברות תעופה לטוס לפנות בוקר באיראן | דיווח: נשיא איראן הפציר בחמינאי שלא לתקוף בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 21:52 ג באב התשפד

הערכה בישראל: חיזבאללה יתקוף ראשון - כבר בימים הקרובים
נסראללה, צילום: ללא

ברקע ההיערכות הגבוהה במערכת הביטחון לנקמה עוצמתית מצד חיזבאללה ואיראן, בישראל מעריכים עתה כי חיזבאללה נחוש לנקום והוא הוא שיגיב ראשון לחיסול פואד שוכר, תגובה שתגיע כבר בימים הקרובים. חרף זאת, בישראל טרם ברור מה יהיה אופי התגובה של חיזבאללה ומה העיתוי המדויק.

מצרים אסרה על חברות תעופה לטוס לפנות בוקר באיראן

לעומת זאת, באיראן עדיין שקולים את אופי ועיתוי התגובה בין היתר לאור התמיכה המקיפה של ארה"ב בישראל. בתוך כך, איראן הודיע לטייסים וחברות התעופה כי תבצע הלילה ומחר תרגילים באש חיה במערב איראן. התרגילים יתקיימו הלילה בין השעות 04:30 עד 09:30 שעון ישראל ומחר בין 01:30 עד 04:30. בהודעה התבקשו הטייסים שלא לרדת מגובה של 12,000 רגל. במקביל, מצרים לחברות התעופה שלה להימנע מטיסות בשמי איראן בשעות 7:00-4:00 (שעון ישראל).

ב"איראן אינטרנשיונל", ערוץ שמזוהה עם מתנגדי המשטר בטהרן, נטען הערב כי הנשיא החדש, מסעוד פזשכיאן ביקש ממנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, להימנע מתקיפה בישראל כנקמה על חיסול הנייה. יחד עם זאת, יש לציין כי לא נמסר כל אישוש לטענות הערוץ, שכאמור, מתנגד למשטר הנוכחי באיראן.