אהוד יערי מעריך: נסראללה ינקום בתאריך הזה

הפרשן הביטחוני של ערוץ 12 העריך כי בחיזבאללה ינסו לפגוע במטרה מדויקת באמצעות שחיקת מערכות ההגנה האווירית של ישראל: "יש לי תחושת בטן שהם היו רוצים לעשות משהו סביב ט' באב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 17:04 ג באב התשפד

אהוד יערי מעריך: נסראללה ינקום בתאריך הזה
אהוד יערי, צילום: צילום מסך, Nati Shohat / FLASH90

ברקע הערכות לתגובה מצד חיזבאללה ואיראן, הפרשן הביטחוני של ערוץ 12, אהוד יערי, העריך היום ברדיו "קול ברמה" מתי תגיע התגובה של נסראללה ומה יהיו מטרות התקיפה של חיזבאללה. "אני חושב שהם בהתחבטות מאוד קשה מה לעשות, כמה לעשות, באיזה היקף וכמובן מתי, ולכן נסראללה מתרץ את ההתחבטות בזה שהוא אומר 'רגע, גם ככנ אנחנו גורמים נזק לישראלים אז אל תאיצו בי" אמר.

"יש לנסראללה דילמה קשה" המשיך יערי. "הוא התחייב להגיב על פגיעה בתוך ביירות שבה לבד מפואד שוכר ידידו הקרוב, נהרגו גם כמה אזרחים כולל ילדים - והוא הבטיח תגובה ברמה אחרת וחזר על זה גם אמש. אבל השאלה היא איך עושים את זה מבלי להביא תגובה קשה של חיל האוויר. אני חושב שהם מחפשים מטרה נקודתית שהם ירצו להשתדל להגיע אליה על ידי זה שיעקפו או ישחקו את מערכת ההגנה האווירית של ישראל".

אהוד יערי מעריך: תחושת הבטן שלי שהם יתקפו בט' באב

יערי התייחס למועד המתקפה של חיזבאללה: "הרושם הוא שהם עדיין לא סיכמו לעצמם מה זו המטרה הזו כי הם לא רוצים להיכשל כמו שהאיראנים נכשלו ב-14 באפריל. יש לי תחושת בטן שהם היו רוצים אם הם ירגישו שהם יכולים -לעשות משהו סביב ט' באב. אני חושב שהם יעשו זאת בגלל הסמליות של התאריך הזה, הם ערים ללוח השנה העברי ויכול להיות שהם חושבים שב-ט' באב יש יותר אנשים שצמים וכו'.