חשש לנקמה איראנית בלב השרון: כוחות הוקפצו לקו התפר

ברקע ההיערכות לנקמה איראנית, בצה"ל תגברו בימים האחרונים את ההגנה על קו התפר במספר פלוגות מפיקוד העורף ומגדוד אריות הירדן. הסיבה - התרעה מיידית על כוונה של איראן וחמאס לנקום בפיגועי חדירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/24 07:55 א באב התשפד

חשש לנקמה איראנית בלב השרון: כוחות הוקפצו לקו התפר
גדר ההפרדה, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ברקע ההיערכות לנקמה איראנית, צה"ל תיגבר בימים האחרונים את ההגנה על יישובי קו התפר באזור השרון במספר פלוגות מפיקוד העורף ומאריות הירדן, זאת לאחר שהתקבלה התרעה מיידית על כוונות לבצע פיגועי חדירה ביישובים אלו בהכוונה של איראן וחמאס, כנקמה על על חיסול הנייה בטהרן. כך על פי דיווח של דורון קדוש בגל"צ.

הלוחמים הוקפצו לאחר התרעה ממוקדת שהתקבלה בשב"כ

לפי הדיווח, הלוחמים הוקפצו לאחר התרעה ממוקדת שהתקבלה בשב"כ על כוונות של מחבלים מטול כרם לחדור לשטח ישראל ולפגע ביישובים באזור קו התפר בשרון. הלוחמים הוקפצו כדי לסייע מיידית ליישובים אלו במקרה של חדירה, לאור המרחק האפסי בין היישובים לשטח הפלסטיני.

כזכור, צה"ל ושב"כ חיסלו בשבת תשעה מחבלים בשתי תקיפות כלי טיס של חיל האוויר במרחב טול-כרם שבחטיבת מנשה. בסיום החיסול הממוקד מהאוויר של חוליית המחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע טרור, כוחות הביטחון החלו במבצע התקפי לסיכול טרור בטול-כרם שבמנשה. במסגרת המבצע, כלי טיס חיסל מהאוויר חוליית מחבלים חמושים שירו לעבר כוחותינו במרחב טול-כרם. אותרו אמצעי לחימה רבים על המחבלים שחוסלו.

שמות המחבלים

בחיסול הממוקד של צה"ל ושב"כ, חוסלו: המחבל היתם בלידי, מחבל מרכזי של ארגון הטרור חמאס בטול-כרם. המחבל היה חלק מחוליית המחבלים שביצעה את מתווי הטרור בהם נהרגו רס"ל (מיל') אלחנן אריאל קליין ז"ל, שנהרג בפיגוע טרור סמוך ליישוב עינב שבמרחב חטיבת מנשה, ולוחם הימ"מ רפ"ק ייטב לב הלוי ז"ל, אשר מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח אנוש במהלך היתקלות עם מחבלים בפעילות מבצעית בטול-כרם. המחבל היתם בלידי אחראי למספר רב של פיגועי טרור ברחבי יהודה ושומרון, בהם נפגעו אזרחים ישראלים.

בנוסף, חוסל מחבל הג'יאהד האסלאמי עא גאבר צבאע', מחבל בתשתית הטרור של מחנה נור א-שמס, אשר היה מעורב בפיגועי ירי ומטענים רבים לעבר יישובים ישראלים, בהם היישובים בת חפר, אבני חפץ ועינב. כמו כן, בתקיפה חוסלו המחבלים עלי חליל וגמאל אבו הניה, רוצחיו של אמנון מוכתר ז"ל שנרצח בקלקליה. לאורך החודשים האחרונים זוהה שיתוף פעולה בין תשתית החמאס בטול-כרם למחבלים נוספים בנור א-שמס במטרה להוציא פיגועי טרור לעבר יעדים ישראלים.