כתב אישום נגד עובדת שב"כ: "סיכון ממשי לחיי אדם וביטחון המדינה"

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום בבית המשפט המחוזי בלוד כנגד עובדת שב"כ ושני אזרחים נוספים בעבירות של מסירת ידיעה סודית. "העברת המידע הובילה לסיכון ממשי לחיי אדם וביטחון המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/24 13:57 כד בתמוז התשפד

כתב אישום נגד עובדת שב"כ: "סיכון ממשי לחיי אדם וביטחון המדינה"
נאשמת, אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 משטרת ישראל, הגישה היום (ג') פרקליטות המדינה כתב אישום בבית המשפט המחוזי בלוד כנגד עובדת שב"כ ושני אזרחים נוספים בעבירות של מסירת ידיעה סודית. מקור חשיפת המידע המסווג אותר על ידי השב"כ וטופל באופן מיידי ובחומרה רבה בחקירה משותפת עם יאחב"ל בלהב 433.

מסרה מידע מסווג לגורמים בלתי מורשים

במסגרת החקירה עלה כי העובדת מסרה מידע מסווג אליו נחשפה במסגרת עבודתה לגורמים בלתי מורשים, בניגוד מוחלט לאיסור לעשות כן, תוך שחלק מהמידע הועבר על-ידי שני האזרחים לאחרים וחלקו אף הועבר הלאה בתפוצה רחבה לגורמים רבים בלתי מורשים. העברת המידע הובילה לסיכון ממשי לחיי אדם וביטחון המדינה.

צו איסור פרסום על זהות הנאשמים

עוד הבהירו בשב"כ כי בחקירה עלה כי העובדת או מי מהמעורבים הנוספים, לא פעלו באופן מכוון לפגיעה בביטחון, זאת לצד החומרה הברורה במעשים. מטעמים של שמירה על ביטחון המדינה הוטל צו איסור פרסום על זהות הנאשמים וכל פרט נוסף מפרטי החקירה מעבר למותר לפרסום בהודעה זו. בשב"כ מסרו: "מדובר באירוע חריג וחמור שאינו משקף את ערכי השירות ואת עובדיו".