מתקפה חות'ית משולבת: כטב"מ התפוצץ בתל אביב - אדם נהרג ועשרה נפצעו

המתקפה החות'ית כללה ירי של טיל בליסטי ושיגור 4 כטב"מים - שאחד מהם לא יורט | במערכת הביטחון בודקים כיצד הצליח כטב"מ לעבור 2,100 קילומטרים בלי גילוי ובלי התרעה - מרחק רב יותר מטהראן לתל אביב

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/24 07:46 יג בתמוז התשפד

מתקפה חות'ית משולבת: כטב"מ התפוצץ בתל אביב - אדם נהרג ועשרה נפצעו
זירת האירוע, צילום: Erik Marmor,Flash90

מתקפה חות'ית קטלנית: גבר כבן חמישים נהרג הלילה (ו') מפגיעת כטב"מ במתקפה משולבת של החות'ים בתל אביב, עשרה נוספים נפצעו. המתקפה החות'ית כללה ירי של טיל בליסטי ושיגור 4 כטב"מים. בערוץ אל-ערביה דווח מפי מקורות כי ארה"ב יירטה טיל בליסטי ו-3 כטב"מים ששיגרו החות'ים לעבר ישראל אך הרביעי - הצליח להגיע לתל אביב ולגרום לפגיעה קטלנית.

תיעוד: רגע פגיעת הכטב"מ בתל אביב

השאלות שהובילו את צה"ל להכרזה על "תחקיר מעמיק"

במערכת הביטחון בודקים כיצד הצליח כטב"מ של החות'ים לחצות 2,100 קילומטרים מנמל חודיידה בתימן ללב תל אביב מבלי להפעיל את מערכות ההתרעה. בחיל האוויר יתחקרו מה המסלול המדוייק של הכטב"מ ומדוע לא נעשה ניסיון ליירט אותו. בצה"ל הודיעו על פתיחת "תחקיר מעמיק" בנושא.

צה"ל: "חיל האוויר תגבר את פטרולי המטוסים"

דובר צה"ל התייחס לאירוע החמור, ובהודעה רשמית נכתב: "מבדיקה ראשונית עולה כי הפיצוץ בתל אביב נגרם כתוצאה מנפילה של מטרה אווירית, שלא הפעילה התרעה. הנושא נמצא בתחקור מעמיק. כוחות רבים פועלים כעת במקום. חיל האוויר תגבר את פטרולי המטוסים הפועלים להגנת שמי המדינה. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף" .

"באחת הזירות אותר גבר בשנות ה-50 לחייו"

מתנדבי זק"א, אברהם ברוק ואברומי אגלנדר העידו: "הגענו לזירה עם קבלת הדיווח עדיין היה עשן ואי וודאות, מיד לאחר פינוי הפצועים סרקנו את האיזורים השונים לשלול נפגעים נוספים, באחת הזירות אותר גבר בשנות ה-50 לחייו שנפגע בתוך דירה בבנין אירוח ולצערינו מותו נקבע במקום. בסיוע מתנדבים נוספים אנו דואגים לכבוד המת. ומסייעים לכוחות החבלה והמז"פ שפועלים במקום".

"פיצוץ עז ושריפת רכב ברחוב שלום עליכם בתל אביב"

ממד"א נמסר: סמוך לשעה 03:15, התקבלו מספר קריאות במוקד 102 של מחוז דן אודות פיצוץ עז ושריפת רכב ברחוב שלום עליכם פינת בן יהודה בתל אביב יפו. חמישה צוותי כיבוי הגיעו למקום וכיבו את השריפה. במקביל, לוחמי האש ביצעו סריקות באזור והבחינו בהרס סביבתי נרחב וזכוכיות מנופצות. מדובר בפיצוץ כלי טיס בלתי מאויש. כתוצאה מההדף והרסיסים נהרג גבר כבן 50 אשר שהה בחדר על גג אחד הבנינים הסמוכים. כעשרה אזרחים פצועים קל טופלו ע"י מד"א בזירה.