נתניהו ביקר ברפיח: "התחזקתי בהבנה שציר פילדלפי ומעבר רפיח - חיוניים"

ראש הממשלה נתניהו ביקר את הלוחמים ברפיח ושוחח עימם: "התחזקתי בהבנה שההחזקה שלנו בציר פילדלפי ובמעבר רפיח הם חיוניים להמשך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/24 19:19 יב בתמוז התשפד

נתניהו ביקר ברפיח: "התחזקתי בהבנה שציר פילדלפי ומעבר רפיח - חיוניים"
נתניהו ברפיח, צילום: אבי אוחיון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (ה') ברפיח, ברצועת עזה וקיבל סקירה מקיפה מראש אט"ל האלוף מישל ינקו, אודות פעילות מערכי הלוגיסטיקה, האחזקה והרפואה. בנוסף, קיבל סקירה מבצעית מקיפה ממאו"ג 162, תא"ל איציק כהן על פעילות האוגדה ברחבי רפיח, הן בתת-קרקע והן מעל הקרקע. לאחר מכן, ראש הממשלה נתניהו עלה לנקודת תצפית על ציר פלדלפי, בה קיבל סקירה על מרחב הלחימה ושוחח עם לוחמי גבעתי ואנשי מערך הסיוע הקרבי מנהלתי, שמע מהם על הפעילות בגזרה וענה לשאלותיהם.

"התחזקתי בהבנה שההחזקה שלנו בציר פילדלפי ובמעבר רפיח חיוניים"

במהלך הסיור אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני פה בתוככי רפיח עם אוגדה 162, המפקד האמיץ שלהם איציק כהן וחיילים גיבורים. אני רק התחזקתי פה מההישגים הכבירים שלהם, התחזקתי בהבנה שהפעולה העצומה שלהם מעל הקרקע ומתחת לקרקע חיונית לביטחון ישראל, והתחזקתי בהבנה שההחזקה שלנו בציר פילדלפי ובמעבר רפיח הם חיוניים להמשך.

הלחץ הצבאי בגרון של החמאס עוזר לנו

עוד הוסיף ראש הממשלה: "במקביל, הלחץ הצבאי שהם מפעילים כאן ממש, בגרון של החמאס, עוזר לנו יחד עם העמידה האיתנה על דרישותינו הצודקות, עוזר לנו לקדם את עסקת החטופים – לרבות הדרישה שלנו לשחרר מספר מקסימלי של חטופים וחטופות כבר בשלב הראשון של המתווה. הלחץ הכפול הזה לא מעכב את העסקה – הוא מקדם אותה".

על הנאום בקונגרס: "אני הולך להציג את צדקתה של ישראל"

לסיום אמר נתניהו: "אני יוצא בשבוע הבא לארה"ב לנאום בפני שני בתי הקונגרס. אני הולך להציג את צדקתה של ישראל, אבל אני גם הולך להציג את גבורתה של ישראל שאני רואה פה. אני רואה פה את מתן אלגרבלי, מפקד שנפצע בבטן בימים הראשונים של הלחימה, השתקם, חזר הנה, הוא כאן מג"ד. ואני רואה כאן את החיילות, החיילים, את לוחמי השטח, את הלוגיסטיקה, את הרופאים, קשה להאמין מה שקורה כאן. פשוט גאווה לעם ישראל. ועם הרוח הזאת אנו נשיג את הניצחון המוחלט".