מתקרבים לעסקה לקראת יציאה מציר פילדלפי? הרמטכ"ל מכחיש שהתנגד למהלך

הרצי הלוי סבור כי לא נכון לוותר כעת על נוכחות ישראלית בציר פילדפלי ומעבר רפיח. הרמטכ"ל סבור שאם ישראל מוותרת על נוכחות ישראלית במקומות המדוברים, יש לעשות זאת רק בסוף התהליך של עסקת שחרור חטופים. צה"ל: "הדברים לא נאמרו על ידו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/24 10:30 יב בתמוז התשפד

לקראת יציאה מציר פילדלפי? הרמטכ"ל מכחיש שהתנגד למהלך
הרמטכ"ל |, צילום: David Cohen,Flash90

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, אמר בשיחות ביטחוניות פנימיות שאסור לוותר על "הקלפים העיקריים" שיש לישראל ברצועת עזה בעת הנוכחית במסגרת שיחות המשא ומתן, כך טוענים גורמי ביטחון. כלומר, ציר פילדלפי ומעבר רפיח. עוד טענו הגורמים כי הרמטכ"ל טען שאם מוותרים על נוכחות ישראלית במקומות המדוברים, יש לעשות זאת בסוף התהליך של עסקת שחרור חטופים. כך פרסם היום (ה') אמיר בוחבוט בוואלה.

דובר צה"ל מכחיש את הדיווח ובתגובה לחדשות כיפה אומר: "הדברים המיוחסים לרמטכ"ל אינם מייצגים את עמדתו בנושא, ולא נאמרו על ידו. לא נפרט אודות עמדת הרמטכ"ל במו"מ המורכב המתנהל מטעמים ברורים".

כוחותינו על ציר פילדלפי

כוחותינו על ציר פילדלפי, צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה: "פייק ניוז מוחלט"

כזכור, פורסם בשבוע שעבר כי במסגרת המגעים לעסקת החטופים ישראל דנה עם מצרים באפשרות הצבת חיישנים ומצלמות בצד המצרי של הגבול עם עזה. המהלך יאפשר מצד אחד נסיגת חיילים מציר פילדלפי, ומצד שני שליטה ישראלית ושמירה מפני הברחות של חמאס לעזה וממנה. ראש הממשלה הכחיש את הטענות לחלוטין: "הדיווח לפיו ישראל דנה באפשרות לסגת מציר פילדלפי, הינו פייק ניוז מוחלט".

אורית סטרוק: אם ישראל תצא מציר פילדלפי - נפרק את הממשלה

על רקע הדיווחים כי ישראל שוקלת לצאת מציר פילדלפי, שרת ההתיישבות אורית סטרוק מבהירה כי הדבר מהווה עבור מפלגתה קו אדום בולט, וכי נתניהו מודע לכך היטב: "הבטחנו לעצמנו שזה לא סבב".היא המשיכה ואיימה: "אמרנו בצורה ברורה שאם יוציאו את צה"ל מציר נצרים ומציר פילדלפי, אנחנו מפרקים את הממשלה. נתניהו יודע את זה היטב".