הצפון בוער: פצוע אנוש בקיבוץ כברי בגליל המערבי | "ממשיכים את החיים תחת אש"

כוחות צה"ל ושב"כ חיסלו בעזה את המחבל חסן אבו כויכ, ראש מחלקת המבצעים הביטחוניים במחוז מחנות המרכז | משעות הבוקר: אזעקות רבות בצפון | מספר כטב"מים לא יורטו והתפוצצו, פצוע אנוש בכברי | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/24 08:13 ה בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 11/07/24 16:37

הצפון בוער: פצוע אנוש בקיבוץ כברי בגליל המערבי | "ממשיכים את החיים תחת אש"
זירת הצפון בוערת, צילום: Ayal Margolin,Flash90

16:03 | תושבת המועצה האזורית מרום הגליל: "המועצה תחת אש - נשארים כאן למרות הכל"

בשיחה עם "חדשות כיפה", נילי ברויאר, תושבת המועצה האזורית מרום גליל, סיפרה על תחושותיה מההסלמה ברחבי הצפון. "יש לנו זכות להמשיך לגור בצפון, ביישוב שאינו מפונה. ההתמודדות הרצינית והעיקרית היא הילדים, שחלקם ממשיכים ללמוד, וחלקם בקייטנות, למרגלות הר מירון. בנוסף, בלתי אפשרי לבקר את חבריהם ביישובי הגבול. תמיד לאחר חיסול של צה"ל אנחנו נערכים לתגובה משמעותית".

13:25 | מספר מטרות אוויריות יורטו בשטח לבנון

לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן לישראל משטח לבנון. המטרות לא חצו לשטח ישראל ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

11:40 | פצוע אנוש עקב האזעקות בצפון

במד"א מעדכנים כי אדם נפצע באורח אנוש ביישוב כברי שבגליל המערבי. כמו כן דובר צה"ל עדכן כי זוהו מספר כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי.

11:05 | אזעקות בלתי פוסקות בצפון

החל מהשעה 10:40 החלו בצפון אזעקות בלתי פוסקות בכל המרחב. אזעקות נשמעו במרחבים: מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי, מלכיה, יפתח, דישון, בצת, שלומי, לימן, מצובה, שלומי, אזור תעשייה אכזיב מילואות, ראש הנקרה, יחיעם, כברי, געתון, עין יעקב.

09:11 | חוסל מחבל במנגנון ביטחון הפנים של חמאס

השבוע, כוחות צה"ל ושב"כ תקפו באמצעות כלי טיס במרכז הרצועה וחיסלו את המחבל חסן אבו כויכ, ראש מחלקת המבצעים הביטחוניים במחוז מחנות המרכז, במנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס. חסן היה פעיל צבאי ופעיל בוועדת החירום התנועתית אשר הוביל מתווי טרור רבים נגד מדינת ישראל. בנוסף, חוסל המחבל, נאצר מהנא, ראש צוות במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס.

מוקד הטרור במטה אונר"א

צוות הקרב של חטיבת הקומנדו ממשיך לפעול במטה אונר"א שבמרכז הרצועה. ביממה האחרונה הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים במרחב המטה. בין האמל"ח שאותר, רחפני נפץ, מטענים, רימונים, רובי צלפים, פצצות מרגמה, רקטות, מטולי RPG ועוד. במקביל לכך, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף את מתחם הלחימה שבמרחב, ממנו מחבלים ביצעו ירי לעבר הכוחות בעת הלחימה.

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב רפיח, ביממה האחרונה הלוחמים בשיתוף חיל האוויר חיסלו עשרות מחבלים. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל השמידו מספר תשתיות ממולכדות ופירים תת קרקעיים שאותרו במרחב. בפשיטות על תשתיות טרור במרחב תל סולטאן, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 איתרו פירים תת קרקעיים, מטולי RPG ואמצעי לחימה נוספים.

08:10 - צהל תקף 5 יעדים בלבנון

במהלך הלילה (ה') כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב עייתא א-שעב משאית אשר נשאה את המשגר ממנו בוצע הירי לשתולה אתמול. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר אתרים צבאיים במרחבים רב א-תלתין ואל עדייסא.

במקביל, הותקפה עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה, לצד תשתית צבאית בשימוש הארגון במרחב אל-חיאם. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי מרחבים נוספים בשטח דרום לבנון להסרת איום.