הבכיר ביותר בשב"כ שמודיע על פרישה: "סליחה מכל אלו שנרצחו יקיריהם"

מפקד מרחב הדרום בשב"כ, א', הודיעה על פרישה מהתפקיד בעקבות כישלון שבעה באוקטובר: "סליחתכם לא תקהה את הכשל, אבל היא תסייע לתיקון. לפחות שלי. היא לעולם לא תדביק את רסיסי הלב שהתרסק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 22:31 ד בתמוז התשפד

הבכיר ביותר בשב"כ שמודיע על פרישה: "סליחה מכל אלו שנרצחו יקיריהם"
אילוסטרציה, צילום: דוברות שב"כ

אחרי התפטרות ראש אמ"ן ובכירים נוספים, הערב נחשף כי מפקד מרחב דרום בשב"כ, א', החליט לפרוש מהתפקיד. כך לפי דיווח של ערוץ 12. בטקס פרידה מצומצם, א' התנצל על הכישלון הכבד במהלך מחדל שבעה באוקטובר ובנאומו לקח אחריות מלאה והודיע על החלטתו לעזוב את השב"כ.

"סליחה מכל אלו שנרצחו יקיריהם"

"בתקופה הכה קשה הזו לעם ישראל ולארגון ראיתי אנשים", אמר בנאום הפרידה. "אני חש חובה אישית וערכית לבקש סליחה", המשיך. "סליחה מכל אלו שנרצחו יקיריהם, שנפלו ילדיהם בקרב, שנחטפו ושבו לגבולם ומאלו שעודם בשבי האויב ומכל אלו שהפכו לעקורים בארצם. סליחתכם לא תקהה את הכשל, אבל היא תסייע לתיקון. לפחות שלי. היא לעולם לא תדביק את רסיסי הלב שהתרסק, אבל תחזק את האור שנותר בלב, כדי שינצח את החושך".

ראש אמ"ן הודיע על פרישה מצה"ל - "ימונה מחליף בהליך סדור ומקצועי"

כזכור, לפני כשלושה חודשים ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה הודיע לרמטכ"ל על בקשתו לפרוש מצה"ל לאור הכישלון המודיעיני החמור של אמ"ן תחת ראשותו במתקפת ה-7 באוקטובר. בהודעת צה"ל נמסר כי "בהחלטה עם הרמטכ"ל ובאישור שר הביטחון, יסיים האלוף אהרון חליוה את תפקידו ויפרוש מצה"ל, לאחר שימונה מחליף בהליך סדור ומקצועי. האלוף אהרון חליוה ציין בבקשתו את הערכתו הרבה לעשייתם של משרתי אמ"ן במהלך המלחמה".

"אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה"

במכתב הפרישה כתב חליוה לרמטכ"ל: ביום שבת, 7 באוקטובר 2023, ביצע חמאס מתקפת פתע רצחנית כנגד מדינת ישראל, שתוצאותיה קשות וכואבות. אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז, יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלח