אחד מבכירי חיזבאללה: בצה"ל מאשרים את החיסול המשמעותי בלבנון

בתקיפת רכב מהאוויר בעיר צור, חוסל מחמד נאצר, אחד משלושת קציני חיזבאללה הבכירים ביותר שחוסלו מתחילת המלחמה. היה מפקד יחידת עזיז האחראית על כל הגזרה המערבית של דרום לבנון. בחיזבאללה אישרו את חיסולו. צה"ל: "הוביל את ירי הנ"ט והרקטות לעבר עורף מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/24 15:35 כז בסיון התשפד | עודכן בתאריך 03/07/24 18:08

אחד מבכירי חיזבאללה: בצה"ל מאשרים את החיסול המשמעותי בלבנון
מחמד נאצר, אחד משלושת הבכירים שחוסלו, צילום: רשתות חברתיות

בתקיפה מהאוויר במרחב העיר צור, חוסל בלבנון קצין בכיר של חיזבאללה. מדובר במחמד נאצר, קצין בדרגה המקבילה לדרגת תת אלוף, מפקד יחידת עזיז של החיזבאללה האחראית על כל מרחב מערב דרום לבנון. יחד איתו שהה אדם נוסף שעל פי הדיווחים חוסל גם כן.

שימש בתפקידו משנת 2016 והוביל את ירי הנ"ט לישראל

בצה"ל אישרו את דבר חיסולו של מחמד נאצר: "בתקיפה של כלי טיס במרחב צור חוסל היוםמחמד נעמה נאצר, מפקד יחידת 'עזיז' בארגון הטרור חיזבאללה, האחראית על ירי ממרחב דרום-מערב לבנון לעבר שטח מדינת ישראל".

נאצר שימש בתפקידו משנת 2016 והוביל את ירי הנ"ט והרקטות מדרום-מערב לבנון לעבר עורף מדינת ישראל וכוחות צה"ל. כמו כן, הכווין מתווי טרור רבים לעבר ישראל לאורך המלחמה ולפני כן, וביצע תפקידים מרכזיים בחיזבאללה.

מחמד נאצר, חוסל

מחמד נאצר, חוסל צילום: דובר צה"ל

מקבילו חוסל לפני מספר שבועות

כזכור, לפני מספר שבועות חוסל בידי ישראל גם מקבילו של נסאר, סאמי טאלב עבדאללה שהיה מפקד יחידת נאסר האחראית על מרחב מזרח דרום לבנון. לאחר חיסולו הגיב חיזבאללה במטחים גדולים לעבר ישראל. בחיזבאללה אישרו את דבר חיסולו של הקצין ופרסמו הודעת הספד.

נסראללה בנאומו הערב

נסראללה בנאומו הערב, צילום: ללא

תגובת נסראללה לחיסול הקודם של ישראל

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נאם לפני כשלושה שבועות לזכרו של הקצין הבכיר של הארגון, אבו חסאן, שחוסל בידי ישראל כמה שבועות קודם. בנאומו המשיך נסראללה לאיים על ישראל, התעקש על חיבור הזירות עם עזה וגם איים על קפריסין כי תותקף אם תסייע לישראל.

בנאומו אמר נסראללה: "אנחנו מזהירים את ממשלת קפריסין מפני פתיחת בסיסיה ונמלי התעופה בפני ישראל ואם היא תעשה זאת, נתייחס אליה כמעורבת במלחמה". הוא התייחס לכטב"ם הצילום של הארגון שהצליח לחדור לישראל ולצלם באזור חיפה ואמר כי הצליח לצלם גם רחוק מחיפה. מנהיג חיזבאללה דיבר גם על הקצין שחוסל ואמר כי "ללא ספק זאת אבדה גדולה עבורנו".