מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האיום החדש על תאריך יעד למלחמה עם לבנון - אחרי שתי הבטחות כוזבות

אחרי שדיפלומטים זרים הזהירו מפני מלחמה בלבנון עד ינואר ולאחר מכן עד אמצע חודש יוני, בבילד הגרמני דיווחו מפי מקורות דיפלומטיים כי נקבע תאריך לתמרון קרקעי בלבנון - בחצי השני של חודש יולי

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 22:37 כה בסיון התשפד

האיום החדש על תאריך יעד למלחמה עם לבנון - אחרי שתי הבטחות כוזבות
ישראל נערכת ל"תרחיש קיצוני", אילוסטרציה, צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

עיתון הבילד הגרמני מדווח הערב מפי מקורות דיפולמטים כי בישראל נערכים לפעולה קרקעית בלבנון שצפויה לצאת לפועל בשבוע השלישי או הרביעי של חודש יולי - אם חיזבאללה לא ינצור את האש עד למועד זה. לפי הדיווח, בישראל נערכים ל"תרחיש קיצוני".

חברת הטיסות הגרמנית מבטלת את הטיסות ללבנון

כזכור, מוקדם יותר היום חברת הטיסות הגרמנית "לופטהנזה" הודיעה על ביטול כלל הטיסות ללבנון וזאת עד לסוף חודש יולי. במקביל, ארה"ב קראה היום בפעם השנייה בתוך ארבעה ימים לאזרחיה השוהים בלבנון לעזוב את המדינה בשל חשש להתלקחות מהירה באזור.

מקורות דיפלומטים איימו בחודש שעבר מפני מתקפה באמצע יוני

בתוך כך, יש לציין כי איומים ברוח זו הועברו על ידי ישראל כבר בחודש הקודם. כך בתחילת חודש יוני דווח בעיתון אל אחבאר הלבנוני כי מסרים דיפלומטיים שהגיעו לביירות הזהירו מפני מתקפה ישראלית מתקרבת. לפי אותו דיווח, האזהרה המשמעותית ביותר הגיעה מהנציגות הבריטית שסיפקה תאריך למתקפה הישראלית - אמצע חודש יוני. תאריך שחלף זה מכבר. באופן דומה בחודש ינואר טען הוושינגטון פוסט מפי מקורות דיפלומטיים כי תאריך היעד האחרון של ישראל להסכם מדיני עם חיזבאללה הוא סוף חודש ינואר.

.