הותר לפרסום: לוחם נהרג בפיצוץ מטען במחנה הפליטים נור א-שמס

אירוע קשה בשומרון: רס"ל (מיל') יהודה גטו בן 22, מפרדס חנה-כרכור נהרג בפיצוץ מטען במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים נור א שמס בטולכרם |פרטים חדשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 22:35 כה בסיון התשפד

הותר לפרסום: לוחם נהרג בפיצוץ מטען במחנה הפליטים נור א-שמס
הלוחם שנפל, צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: רס"ל (מיל׳) יהודה גטו, בן 22, מפרדס חנה-כרכור, נהג מבצעי, נפל במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים נור א שמס. האירוע הקשה החל סמוך לשעה 7:00 בבוקר (ב') כאשר מטען רב עוצמה התפוצץ מתחת לרכב מסוג פנתר שעמד במרחב במחנה. נהג הרכב רס"ל מיל׳ יהודה גטו ז"ל נהרג במקום ומפקד מיחידת דובדבן נפצע באורח קשה.

לא התקבל מידע מודיעיני על קיומו של מטען - לא בוצעו עבודות חישוף

כמו כן, במרחב אשר בו התרחש הפיצוץ לא התקבל מידע מודיעיני מוקדם על חשד לקיום מטענים ולא נערכו עבודות חישוף. מדובר במטען רב עוצמה במשקל של עשרות קילוגרמים אשר הוטמן בחלקו העליון של הכביש - מה שמסביר את הנזק הרב שנגרם לרכב. כך לפי דיווח של דורון קדוש.

רק בשבוע שעבר: קצין נהרג ו-19 נפצעו בפיצוץ מטען בג'נין

כזכור, בשבוע שעבר, במהלך פעילות חטיבתית בג'נין, עלה רכב על מטען שהוטמן בעומק האדמה ולא זוהה. חברי סיירת חרוב יצאו לחץ את חבריהם רגלית, ונפגעו ממטען נוסף שפוצץ ככל הנראה מרחוק. בפיצוץ נהרג סרן אלון סאקאג'יו ז"ל ו-16 נוספים נפצעו.

שני מטענים הוטמנו עמוק - והתפוצצו על הלוחמים

מתחקיר ראשוני עולה כי כוח הנדסי כפול שכלל שופל ודחפור D9 פתח את ציר התנועה לכוחות כשהוא מאתר וחושף מטעני חבלה. אך שניים מהמטענים הוטמנו באופן חריג בעומק של לפחות מטר וחצי ולא זוהו ולא יוזמו על ידי הכוח ההנדסי הכבד. רכב תאג"ד ממוגן נסע מיד אחרי הדחפור, עלה על המטען הראשון והתפוצץ. הלוחמים ששהו ברכב דיווחו כי נפגעו בעיקר באורח קל.

חבריהם לסיירת מיהרו להתקדם לעברם ולחלצם באופן רגלי. אלא שאז התפוצץ מטען נוסף, ככל הנראה מרחוק על ידי מחבלים שתצפתו על הזירה. כתוצאה מהפיצוץ השני נהרג מפקד מחלקת הצלפים מהסיירת, ולוחמים נוספים נפצעו. בצה"ל מוסיפים לתחקר את האירוע.