מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לא היועמ"שית ולא הפרקליטות: הגורם שמונע מצה"ל לחסל חמושי חמאס

הפרקליטות הצבאית אוסרת על צה"ל לחסל חמושי חמאס שאינם משתייכים לזרוע הצבאית של הארגון. צה"ל הותקפו חמושים המהווים איום על כוחות צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 21:45 כה בסיון התשפד

לא היועמ"שית ולא הפרקליטות: הגורם שמונע מצה"ל לחסל חמושי חמאס
מחבל חמאס במנהרות, צילום: Attia Muhammed,Flash90

הפרקליטות הצבאית אוסרת על צה"ל לחסל חמושי חמאס שאינם משתייכים לזרוע הצבאית של הארגון, כך חשף הערב עמית סגל בערוץ 12.לפי חוות הדעת של הפרקליטות שהציג סגל משטרת החמאס כשלעצמה אינה מהווה יעד לחיסול, וכך גם היותו של אדם איש חמאס חמוש בנשק לא מאפשרת את חיסולו- אלא אם יתברר שהוא לוקח חלק בפעילות טרור נוספת.

"רק חברות בזרוע הצבאית של חמאס או בג'יאהד האסלאמי מאפשרת את חיסולו"

מבחינת הפרשנות של הפרקליטות הצבאית לדין הבינלאומי, גם במנגנונים האזרחיים של חמאס שהשמדתם היא אחת ממטרות המלחמה - היותו של אדם חבר בכיר במנגנוני חמאס לא מאפשרת את חיסולו אלא אם יתברר שעסקו בטרור. עוד הבהיר סגל כי מבחינת הפרקליטות הצבאית, בהתאם לדיני המלחמה, רק חברות בזרוע הצבאית של חמאס או בג'יאהד האסלאמי מאפשרת את חיסולו. כל זרוע אחרת של חמאס - לא.

צה"ל: הותקפו חמושים המהווים איום על כוחות צה"ל

תגובת דובר צה"ל: בהתאם להנחיית הדרג המדיני צה"ל תקף ותוקף גורמי שלטון רבים המשתתפים בפעילות הטרור של חמאס ומהווים יעדים חוקיים לתקיפה בהתאם לדין הבינלאומי. במהלך המלחמה צה"ל פגע ותקף חמושים המהווים איום על כוחות צה"ל לרבות חמושים ממשטרת חמאס".