מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

איבדו את זה: נערים התחפשו למחבלים, הצטיידו בסכינים - ופרצו לבית בעוטף

אירוע חמור בעוטף עזה: חבורת נערים מקיבוץ זיקים התחפשו למחבלים ופרצו לבית משפחה מקיבוץ כרמיה כשהם מצוידים בסכינים ורובי פלסטיק. הוגשה תלונה במשטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 16:33 כה בסיון התשפד

איבדו את זה: נערים התחפשו למחבלים, הצטיידו בסכינים - ופרצו לבית בעוטף
ההרס בקיבוץ בארי, צילום: Edi Israel,Flash90

אירוע חמור בעוטף עזה: במהלך סוף השובע האחרון, מספר נערים מקיבוץ זיקים החליטו לנקוט במעשה קונדס שהיה עלול להיגמר באסון. הנערים התחפשו למחבלים, הצטיידו בסכינים ואקדחי פלסטיק ופרצו לבית משפחה בקיבוץ כרמיה השכן. כך לפי דיווח של וואלה. בני המשפחה ההמומים הגישו תלונה במשטרה וכעת מנהלי הקהילות בקיבוצים מנסים להרגיע את הרוחות.

"אם המקרה הזה היה קורה היום, הנזק היה גדול פי כמה"

בקיבוץ כרמיה מסרו בתגובה: "האירוע חמור. היתה פניה למשטרה כדי שיטפלו מה אירוע ונקווה שהתהליכים הנכונים יקרו, וזה לא יחזור על עצמו, כיוון שהוא עלול היה להסתיים אחרת לגמרי. במהלך היממה האחרונה יש חזרה של חברים לקיבוץ ואם המקרה הזה היה קורה היום, הנזק היה גדול פי כמה. גם כך הסיטואציה מאוד נפיצה".

"אנו מצויים בקשר מול הורי הנערים"

בתגובה לאירוע, התושבים קיבלו מסר מרגיע מהנהלת אחד הקיבוצים: "היום התכנסה מנהלת חינוך כדי לדון באירוע שאירע בשישי שבו היו מעורבים מספר מנערי הקיבוץ. מבלי להיכנס לפרטי האירוע כלל, נבקש להביא לידיעתכם כי אנו מצויים בקשר מול הורי הנערים וחשוב לנו להיות חלק מהתהליך שיסייע לתת את המענה הטוב ביותר עבור הנערים שלנו ומשפחותיהם שהם חלק בלתי נפרד מהקהילה" נכתב.

"נבקש לגלות סבלנות, חמלה ואמפתיה"

עוד נמסר לתושבים כי: "למרות הכעס והרגשות המעורבים שיכול להיות שמצויים אצל חלקכם, נבקש לגלות סבלנות, חמלה ואמפתיה, לעבוד כולנו יחד על מנת להנמיך את גובה הלהבות ולהבין שכדי ליצור פה קהילה וסביבה בטוחה ומוגנת עבור כלל הילדים, יש לפעול באיפוק ובבגרות. המערכת בזיקים נבנית ואנו עושים את מירב המאמצים כדי לספק לנוער שלנו מסגרת שתהיה ראויה להם ותתן להם אלטרנטיבה טובה לזמנם הפנוי. מינהלת החינוך".