מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גלנט במסר לממשלה: לוחמים אי אפשר להביא מחו"ל

שר הביטחון הביע ביקורת פומבית על התנהלות הממשלה: "אנחנו הולכים בכיוון ההפוך מכל מה שאנו צריכים - בגיוס בחרדים, בהארכת שירות הסדיר ובהגדלת גיל הפטור משירות המילואים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 15:50 כה בסיון התשפד

גלנט במסר לממשלה: לוחמים אי אפשר להביא מחו"ל
גלנט, מסר תקיף לנתניהו, צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

במסגרת הדיונים המתקיימים בוועדת חוץ והביטחון על חוק הגיוס, שר הביטחון גלנט הגיע היום (ב') לדיון וקרא להאריך את השירות הסדיר: "הגעתי לכאן בתאריך סמלי, היום ה-1.7, היום השירות מתקצר מ-32 חודש ל-30 חודש באופן אוטומטי, במקום לעלות מ-32 חודש ל-36 חודש כפי שהנחתי בתזכיר הצעת החוק לפני כארבעה חודשים. מדוע הנחנו את זה? כי אנחנו צריכים חיילים" אמר.

"בניגוד למטוסים או פצצות, חיילים אי אפשר להביא מחו"ל"

גלנט פנה לחברי הוועדה: "צה"ל הוא גוף של כולנו שלא משתייך לאף מפלגה. בניגוד למטוסים או פצצות, חיילים אי אפשר להביא מחו"ל ולכן אנחנו צריכים לגייס עוד. אנחנו הולכים בכיוון ההפוך מכל מה שאנו צריכים - בגיוס בחרדים, בהארכת שירות הסדיר ובהגדלת גיל הפטור משירות המילואים - עלינו לפעול יחד, החיילים מוכנים לעשות הכל אבל מבקשים רוח גב".

"אי אפשר לפתור אוכלוסיות שלמות משירות"

עוד הוסיף שר הביטחון: "הייתי אתמול ברפיח, פגשתי הרבה מאוד אנשי מילואים וסדיר שמוכנים לעשות כל דבר, אבל הם מצפים לסולידריות מאיתנו. אני חושב שיש פה גם עניין ערכי - במציאות שאנחנו נמצאים בה, שאיבדנו למעלה מחטיבה, אי אפשר לפתור אוכלוסיות שלמות משירות, ברוח הזאת אני פועל מתחילת תפקידי".

"הממשלה לא מביאה את ההחלטה על 36 חודש"

בהמשך, גלנט תקף: "הממשלה לא מביאה את ההחלטה על 36 חודש, זה הונח כתזכיר חוק על ידי בחודש פברואר אם אינני טועה. משרד האוצר מוביל את ההתנגדות ל-36 חודש משיקולים משקיים, משרד המשפטים והיועמ"ש למעשה מערימים קשיים וכשאנחנו ביקשנו להגדיל את גיל הפטור בשנה, אז מאפשרים לנו את זה על רקע הערך השוויון, מאפשרים לנו רק לשלושה חודשים, עד שאתה גומר את החקיקה כבר נגמרה התקופה".

"מערכת הביטחון וצה"ל הם לא גוף של מישהו אחר"

לסיום חתם גלנט: "אני באתי לכאן קודם כל בשביל להגיד לכם, חבריי, חברי הכנסת - מערכת הביטחון וצה"ל הם לא גוף של מישהו אחר, הם לא שייכים לאיזו מפלגה, הם שלנו, של כולנו, כולנו שותפים, מכל סיעות הבית, מכל המקומות ואנחנו צריכים את החיילים. עכשיו החיילים מוכנים, אבל הם רוצים רוח גב, הם רוצים הצטרפות, הם רוצים אהדה, ואני רואה את זה בכל מקום שאני פוגש את חיילים, ולכן אני שם את הנושא הזה על הפרק".