עדכונים שוטפים 20 רקטות שוגרו מחאן יונס, צה"ל תוקף בארטילריה - סוכלה הברחת ענק בבקעה

מאז שעות הבוקר נרשמו אזעקות בשטחי עוטף עזה וכעשרים רקטות נורו לשטח ישראל. צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בלבנון | סוכלה הברחת ענק של אמצעי לחימה בבקעה | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 08:43 כה בסיון התשפד | עודכן בתאריך 01/07/24 14:32

20 רקטות שוגרו מחאן יונס, צה"ל תוקף בארטילריה - סוכלה הברחת ענק בבקעה
צבע אדום בעוטף עזה, ארכיון, צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

מאז שעות הבוקר (ב') נרשמו אזעקות רבות במרחב המועצה אזורית אשכול ובעוטף עזה. במטח החריג שוגרו לעבר ישראל 20 רקטות וזאת דווקא לאחר תקופה בה נשמר השקט בעוטף. בין היישובים בהם נשמעו אזעקות: עין השלושה, כיסופים, נירים, יתד, חולית, סופה, דקל ושדה אברהם. לא דווח על נזק או נפגעים.

סוכלה הברחת ענק: 75 אקדחים ועשרות חלקי נשקים אותרו

תצפיתניות מיחידה 636 זיהו הלילה (ב׳) שלושה חשודים שחצו את הגדר במרחב חטיבת הבקעה והעמקים. לאחר סריקות במרחב, לוחמי יחידת מתיל"ן של מג"ב איו"ש וכוחות צה"ל מגדוד 47 איתרו שלושה תיקים ובהם למעלה מ-75 אקדחים ועשרות חלקי נשקים. כוחות הביטחון ממשיכים בסריקות נרחבות אחר החשודים. הנשקים הועברו להמשך חקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) יהודה של מחוז ש"י במשטרת ישראל.

הנשק שנתפס

הנשק שנתפס צילום: דובר צה"ל

מחבלי חיזבאללה זוהו נכנסים למבנה צבאי של הארגון, צה"ל תקף את המבנה בו שהו

כוחות חטיבת האש של אוגדה 91 זיהו מוקדם יותר היום מחבלים נכנסים למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בליידא שבדרום לבנון. בסגירת מעגל מהירה, זמן קצר לאחר הזיהוי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה בו שהו המחבלים.

צה"ל תוקף את מקורות הירי

בצה"ל אומרים כי כ-20 שיגורים חצו ממרחב חאן יונס ברצועת עזה למרחב העוטף. חלקם יורטו, מוכרות נפילות במספר מרחבים בעוטף עזה, אין נפגעים. בצה" מוסיפים כי הכוחות תוקפים כעת בארטילריה את מקורות הירי.

ירי רקטות לעבר ישראל. אילוסטרציה

ירי רקטות לעבר ישראל. אילוסטרציה, צילום: Ail Ahmed/Flash90

צה"ל תקף לאורך הלילה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנים צבאיים במרחב הכפר כילא ותשתיות טרור במרחבים חולא, אל ביידא ורב א-תלתין שבדרום לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום למרחב א-דהירה שבדרום לבנון.