י' מחליף את ע' מפקד חדש ליחידה המובחרת באמ"ן: "למעלה משלושים שנים לחמת באויב בזירות רחו‌קות"

מפקד חדש נכנס לפקד על מערך המבצעים המיוחדים באמ"ן, בטקס החילופים אמר המפקד היוצא, תא"ל ע': "זה ארגון שיכול לכל אתגר". המפקד הנכנס, תא"ל י': "כדי להצליח להתמודד עם הניצב לפנינו, נמשיך להידרש לדמיון פרוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/24 16:11 כ בסיון התשפד

מפקד חדש ליחידה המובחרת באמ"ן: "למעלה משלושים שנים לחמת באויב בזירות רחו‌קות"
מערך המבצעים המיוחדים, מפקד חדש, צילום: דובר צה"ל

ת-אלוף י' נכנס לתפקיד מפקד מערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין במקומו של תת-אלוף ע׳, שכיהן בתפקיד בשנתיים וחצי האחרונות. טקס חילופי המפקדים נערך היום (ד'), בראשות ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, משפחות, מפקדים לשעבר, משרתי היחידה, המשפחות השכולות ומוזמנים נוספים.

"מאז השבעה באוקטובר, מוביל מערך המ"מ יחד עם האלוף (מיל') ניצן אלון, את המאמץ הצה"לי בנושא החטופים, השבויים והנעדרים, במטרה להשיבם הביתה" אמר האלוף חליוה בטקס. על המפקד היוצא אמר: "ע', בדמותך הייחודית, הצנועה, המקצועית והערכית, התעוזה וקור הרוח, היית לכ‌ולנו מקור השראה, עוצמה, ביטח‌ון וידע".

טקס החילופין

טקס החילופין צילום: דובר צה"ל

"אנו מביאים ערך רב וייחודי לביטחון המדינה"

תא"ל ע' עצמו אמר בטקס כי "המ"מ הוא ארגון נדיר ומיוחד במינו, שמחבר בין עומק, מקצועיות ויסודיות, משימתיות וחתירה למגע, לבין עבודה קשה. השתנינו בשנים האחרונות ללא הכר, ויחד עם שותפינו באמ"ן ובקהיליית הביטחון כולה, אנו מביאים ערך רב וייחודי לביטחון המדינה".

המפקד הנכנס, תא"ל י' אמר: "כדי להצליח להתמודד עם הניצב לפנינו, נמשיך להידרש לדמיון פרוע ומחשבה מנומקת. אבל לא רק - נידרש לתת מענה לקרוב, אך בה בעת להסתכל רחוק ולזרוע זרעים לעתיד. נידרש לעמידה מצטיינת במשימות, ולצידה - לדאוג היטב לאנשינו".