מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"לא יהיה אפשרי לחסל את חוטפי משפחת ביבס": ההנחיה שמטלטלת את צה"ל

בשל הנחיות משפטיות צה"ל מנוע מחיסול מחבלים שלקחו חלק בטבח שמחת תורה אך אינם משתייכים ארגונית לחמאס או לג'יהאד האסלאמי. "אם יאותרו חוטפי בני משפחת ביבס לא ניתן יהיה לחסלם עד להוכחת סיכון עתידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/24 21:12 יט בסיון התשפד

"לא יהיה אפשרי לחסל את חוטפי משפחת ביבס": ההנחיה שמטלטלת את צה"ל
משפחת ביבס, צילום: מטה החטופים

למרות הבטחת המדינה לבוא חשבון עם כל מי שעסק בטבח 7 באוקטובר או לקח בו חלק, בצה"ל נמנעו מחיסול משתתפים בטבח שאינם משתייכים ארגונית לחמאס או הג'יאהד האסלאמי, כך חשף הערב עמית סגל. לפי הדיווח, לא קיים אישור משפטי לחיסול רוצחים שהשתתפו בטבח ואינם חלק חמאס או ג'יהאד.

אם יאותרו חוטפי בני משפחת ביבס לא ניתן יהיה לחסלם

לפי פרשנות הפרקליטות הצבאית, הסביר סגל, חיסול ממוקד הוא צעד מניעתי ולכן כיוון שהאזרח אינו חלק מהכוח הלוחם אי אפשר להרוג אותו כנקמה. כך, ארגון אדוני השממה לא מוגדר ככוח שנמצא במצב מלחמה עם ישראל ולכן אם יאותרו חוטפי בני משפחת ביבס לא ניתן יהיה לחסלם עד להוכחת סיכון עתידי. לפי עדויות של מעל -5 קצינים בצה"ל שהביא סגל, בצבא נמנעו מחיסול מחבלים שהשתתפו בטבח בשל הנחיות אלו.

כזכור, שירי וירדן ושני ילדיהם הקטנים נחטפו בשבת השחורה מביתם, וטרם ידוע מה עלה בגורלם. לפני מספר חודשים דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, חשף במסיבת עיתונאים תיעוד של שירי ביבס וילדיה בעת חטיפתם ביום השבעה באוקטובר. בתיעוד ממצלמות האבטחה במזרח חאן יונס נראים רגעי הובלתם של בני המשפחה בידי חוטפיהם.

שירי ביבס לצד ילדיה: רגעי החטיפה בחאן יונס