מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעיצומו של התחקיר: הרמטכ"ל מינה מקורבת לתפקיד הרגיש

הרמטכ"ל החליט למנות את סא"ל עדי סבג לראש מנהלת ביקורת ולמידה של המלחמה. מדובר בחברת המטה הכללי שכיהנה תחת הלוי מאז נכנס לתפקידו כרמטכ"ל - כולל בתקופת המלחמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/24 17:28 יט בסיון התשפד

בעיצומו של התחקיר: הרמטכ"ל מינה מקורבת לתפקיד הרגיש
הרמטכ"ל בגבול הצפון, היום, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי החליט על מינויה של סא"ל עדי סבג לראש מנהלת ביקורת ולמידה של המלחמה, וזאת חרף הקשרים בניהם ולמרות ששירתה בשנה וחצי האחרונות כמזכירת הפיקוד העליון והייתה מקורבת להלוי - גם בימי מחדל 7 באוקטובר. התפקיד שאיישה סבג הוא חלק מלשכת הרמטכ"ל ובמסגרתו אחראי הסא"ל המכהן על נאומי הרמטכ"ל, פניות הציבור ללשכתו, איסוף תוכן רלוונטי לפגישות אחריות על קשרי ממשל ועוד.

תנהל את תהליכי הלמידה המטכ"ליים וכן את הקשר מול המבקרים החיצוניים

סבג מונתה לתפקיד על ידי הרמטכ"ל הקודם כוכבי וכאמור, במשך השנה וחצי האחרונות כיהנה תחת פיקודו של הלוי. במסגרת התפקיד החדש סבג תנהל את תהליכי הלמידה המטכ"ליים וכן את הקשר מול המבקרים החיצוניים כדוגמת מבקר המדינה.

צה"ל: מדובר בקצינת מטה ראויה ומקצועי

תגובת דובר צה"ל: הקצינה מונתה לתפקיד ראש המנהלת המטכ"לית לביקורות ולמידה, בתקן זמני לשנה, בדיון שיבוצים בראשות סגן הרמטכ"ל. מדובר בקצינת מטה ראויה ומקצועית אשר סוכמה לקידום, ונבחרה מבין מספר מועמדים שהתמודדו לתפקיד. המנהלת שתוקם, בכפיפות ישירה לסגן הרמטכ"ל, נועדה להוות גוף מטכ"לי שירכז את הביקורות החיצוניות ותהליכי למידה רוחביים מהמלחמה. נדגיש כי הגוף אינו אמון על התחקור עצמו, אלא על ריכוז, תיאום וסנכרון בין הגופים השונים ונדרשת היכרות מעמיקה עם צה"ל בכלל, והמטה הכללי בפרט.