מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עדכונים שוטפים עליית מדרגה: אזעקות סמוך לכרמיאל, צה"ל יירט כלי טיס מחוץ לשטח ישראל

אזעקות בגליל התחתון. מטוסי קרב יירטו כלי טייס בלתי מאויש שהגיע מכיוון מזרח | משעות הבוקר נשמעות אזעקות בצפון, כטב"מ חיזבאללה התפוצץ סמוך ליישוב בית הלל | אוגדות 99 ו-162 ממשיכות לפעול ברצועה | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/24 07:48 יז בסיון התשפד | עודכן בתאריך 23/06/24 12:58

עליית מדרגה: אזעקות סמוך לכרמיאל, צה"ל יירט כלי טיס מחוץ לשטח ישראל
יירוט, ארכיון, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

החל משעות הבוקר (א') המוקדמות נשמעו אזעקות בצפון במרחבים דן, עג'ר, שניר, דפנה, הגושרים, שאר יישוב ובית הלל שבסמוך למרחב היישוב גם נפל הבוקר כטב"מ של חיזבאללה, לא דווח על נפגעים. האזעקות הבוקר מגיעות לאחר סוף שבוע רגוע יחסית כשאתמול נרשמה אזעקה אחת במרחב מטולה.

לקראת הצוהריים אזעקות נשמעו בגליל התחתון במועצת משגב ובסביבות העיר כרמיאל. בהמשך אמרו בצה"ל כי ההתרעות שהופעלו במרחב משגב בשעה 11:24, נבעו מחדירת כטב"מ מלבנון וכי הוא יורט בהצלחה בידי לוחמי ההגנה האווירית. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט.

יורט כלי טיס שניסה לחדור ממזרח

דובר צה"ל מעדכן כי במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

שתי אוגדות פועלות בעזה

כוחות אוגדה 99 ממשיכים בטיהור מרכז הרצועה מאמצעי לחימה ומחבלים; במקביל, נמשכת פעילות אוגדה 162 בדרום הרצועה. לאורך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות טרור ברחבי הרצועה, בינהם תשתיות טרור, מחבלים ומבנים צבאיים.

פעילות צה"ל בעזה

פעילות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

40% מבתי מטולה נפגעו מאז תחילת המלחמה

בתוך כל, העיירה מטולה סופגת פגיעה אחר פגיעה וראש המועצה דוד אזולאי שיתף במצב המדאיג בו היא נמצאת וההרס חסר התקדים במקום. בראיון הבוקר לגל"צ אמר כי כמעט 200 בתים נשרפו או נהרסו מתחיל המלחמה, 40% מהבתים ביישוב. "רק אתמול שלושה בתים נפגעו" אמר, רחוב שלם של חצרות שנשרפו. 40 אחוז מבתי התושבים נפגעו, כמעט 200 בתים שנשרפו בשמונת החודשים האחרונים. אין אופק, שום דבר - ממשלת ישראל נעלמה לנו, רה"מ כנראה עסוק בדברים אחרים".

קו הגבול בין מטולה ללבנון

קו הגבול בין מטולה ללבנון , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הביטחון המריא לארצות הברית

שר הביטחון יואב גלנט, המריא הלילה לביקור רשמי בוושינגטון, לאחר שהוזמן על ידי מזכיר ההגנה האמריקני הגנרל לויד אוסטין. במהלך הביקור, גלנט צפוי להיפגש בפנטגון עם עמיתו, מזכיר ההגנה אוסטין, מזכיר המדינה בלינקן ובכירים נוספים בבית הלבן, במחלקת המדינה, בקונגרס ובממשל האמריקני.

גלנט לפני המראתו

גלנט לפני המראתו צילום: תקשורת שר הביטחון

במוקד נסיעתו, שר הביטחון ידון על המשך הפעולות הנדרשות להשגת מטרות המלחמה, המאמצים המדיניים להשבת החטופים, הצעדים הנדרשים לחיזוק היציבות האזורית ושיתופי הפעולה המיוחדים בין מערכת הביטחון לממשל האמריקני, בדגש על תהליכי ההצטיידות והקרנת העוצמה המשותפת, לשימור יתרונה האיכותי של ישראל במזרח התיכון.

גלנט אמר עם המראתו כי "למעבר לשלב ג' ברצועת עזה יש חשיבות גבוהה. אדון עם בכירי הממשל האמריקני על המעבר הזה, על האופן שבו הוא יכול לאפשר גם דברים נוספים, ואני יודע שאנחנו נגיע לשיתוף פעולה הדוק בין ישראל לבין ארצות הברית גם בנושא הזה".